onsdag 8 februari 2012

Ta aldrig med dej 3 barn till tandläkaren...

Dessa barn, dessa underbara barn som får sin stackars mamma att slita sitt hår... Jag har räknat idag, räknat både till 10 och 10 000 inne i min hjärna...
Efter skolan idag åkte vi upp till grannbyn som planerat till tandläkaren. Dax för Douglas att få sin extra dos fluor och plastning av nya tänder!
Vanligtvis brukar Fabian och Alfred få stanna hos en barnvakt, men idag fick Bill och Bull följa med;-)
Jag säger bara: Ta aldrig med dej 3 barn till tandläkaren... Herrejösses... Alfred har aldrig tidigare varit så törstig som idag. Han tryckte på den där knappen heeeeela tiden för att vattnet skulle komma. När han inte drack vatten då var han bajsnödig. Han sprang runt i rummet och pillade på ALLT och hade 1000 frågor till tandsköterskan... Fabian började oxå få spring i benen på slutet och pillade på sånt som man nog inte får;-) Ja jag svettades och försökte vara så där lagomt pedagogisk, pratade med lugn ton och smålog så där falskt mot tandsköterskan... Och nej jag lyckades väl inget vidare, trots att jag räknade febrilt inne i min hjärn;-) Tandsköterskan var nog överlycklig när vi lämnade de där rummet och tänkte nog för sig själv: Hemskt vilka ouppfostrade ungar hon har;-)
Pricken över i:et var när vi kom hem... Jag hade lugnat ner mina nerver några kilo...Då klättrade Fabian upp på bänken och rev ner ALLA pärlor på golvet... *suck* Jag och Douglas hade att göra ett tag kan jag säga...;-) De ser inte ut att vara så mycket pärlor på bilden, men jag kan lova er att det var fulla vårt köksgolv med de där jäkla skitpärlorna...Fy fasen för pärlor, kan säga att jag var 2 sekunder ifrån att jag tog fram dammsugaren för att få upp skiten...:/
Nu ler jag ändå lite för mej själv och tänker... De där var väl ändå inte så farligt, lite pill, spring i benen och pärlor på golvet.. Det var väl inte så farligt, det kunde ju har varit värre... Nej kanske inte, men just då var det de;-)
Mina underbara små kids, de vet precis hur de ska få sin mamma tokig och slita sitt hår..;-)

9 kommentarer:

  1. Fniss.;)
    Tur jag bara har två barn. Och vi brukar köra både mig och barnen samtidigt till tandhygienisten. Lite löpande-band-principen.

    SvaraRadera
  2. Du vet att du lever i alla fall :)
    Har du sett att brickorna m den röda "tråden" ser ett som en "gubbe" som böjer sig fram efter något..!? :D

    SvaraRadera
  3. Jag har alltid tagit med alla tre samtidigt till tandläkaren och doktorn.
    Pärlorna hade jag dammsugit upp.
    Alltså.
    Jag gjorde det när sånt där hände.
    Jag har tålamod med mycket men inte allt! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror nog dina barn har varit mer uppfostrade än mina är;-)

      Radera
  4. Nog sliter man sitt hår emellanåt, men ändå älskar man dem!

    SvaraRadera
  5. Haha..
    Känner igen det där, så här i efterhand när barnen (mina) är i tonåren tycker jag det är/var sött.
    Lika hos de flesta familjer.
    Du skötte din mammaroll perfekt!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  6. Åå sådana dagar känner jag igen! Har det väl börjat så fortsätter det hela dagen, :/ somnar gott gör man i alla fall på kvällen .
    Hoppas det blir bättre i dag:)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Ler ;) Igenkännande!!! Suck....

    SvaraRadera
  8. Ha ha! Jag hade med alla tre barnen när jag skulle till tandläkaren sist. Jag satt på helspänn och gormade "Sluta lek med snurrstolen!!!"
    Medan tandläkaren sa: "Det är absolut ingen fara. Lugn och sitt still nu".

    Eh...... :-P

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!