tisdag 7 februari 2012

Svar!

Åh vad jag älskar era frågor som jag fick förra veckan! Och era utmaningar då;-) Ha ha ja dom fick jag nog allt något att bita i;-)
Jag börjar med utmaningarna...

Från min kusin Henrik fick jag en utmaning jag gillade! Hans förslag var att jag skulle försöka göra minst en god gärning varje dag för en person som jag inte känner i en veckas tid! Ja men detta är ju en superbra idé ju! Jag är med på den, men ska bara klura ut några goda gärningar som jag kan utföra!;-)

Ulle bulle ville att jag skulle utmana i att vara med i tjejvasan! Åh ja visst hade det varit grymt roligt, men nepp jag får nog avstå.. Med tanke på att jag inte stått på ett par skidor sedan jag var 12 år och det bara är några veckor kvar till start så måste jag avstå... Kanske nästa år;-)

Jenny utmanade mej att vara med i Göteborgsklassikern, cykling, simning och löpning. Det som är bra är att de är inte samma dag utan utspritt på hela året...
Ja varför inte?;-) Måste jag verkligen tänka på och kolla upp! Har ju sagt att jag ska göra tjejklassikern en gång i livet, så detta kanske man oxå borde göra?! Måste kolla vart och när den första tävlingen är;-)

Linda Aldelius utmanade mej i att delta i tjejmilen! Och ja jag tror banne mej jag ska våga mej på det;-)! Att de vore ju sååå kul att göra det! Jag hinner ju verkligen träna inför det med tanke på att det inte är förrens i september;-)!

Från anonym fick jag en utmaning som jag absolut kommer att göra. Fota mitt hem i 30 dagar! Snart är det lite renoveringar på G här hemma och då lovar jag att fota varje dag tills ni spyr på alla mina "hemma hos" bilder;-)

Från ännu en anonym fick jag nog trots allt den allra största utmaningen... Att FRIA till Jonas trots att jag tycker att det är han som ska fria;-) Det är ju skott år i år! Om jag kommer att kunna genomföra denna utmaningen, de kommer jag ju inte att tala om här och nu;-) Vi får väl se vad som händer;-) *fniss* Men ska jag någongång få bli gift så är jag nog tvungen att fria själv;-) Och JA självklart kommer ni att få reda på om ett frieri sker;-)

Och så till era frågor. De var inte många av er som vågade sig på att fråga någor... Måhända ni redan vet allt om mej;-) Men 2 personer frågade iallafall och det är inte fy skam det heller;-)

Anonym frågade:
Varför använde du egentligen string/tyckte det var bekvämt för 10 år sen då, men inte nu? :D
Svar: Ja du anonyme... *Ha*ha* Jag vet inte vad jag ska svara.. Men ja tydligen tyckte jag att det var bekvämt då för 10 år sedan, men inte nu. Jag ha väl blivit tant kanske och tycker stora tjocka örngott till trosor är mer bekväma;-)

Linnéa hade massor av roliga frågor till mej, hon frågade:
Vad lyssnar du på för musik?
Svar: Jag är allätare inom musikvärlden, jag har ingen speciell artist som jag har som favorit...
När känner du dig som en riktigt bra mamma?
Svar: En mycket bra fråga... Det är när jag tex hittar på något roligt med mina barn. De kan vara allt från att ta med sig fika till lekplatsen till att göra en lite utflykt till Mc Donald! När vi sitter och pysslar och alla är sams! När vi bara är och alla är nöjda;-) Det är i så olika situationer som jag känner mej som en bra mamma... Men jag gör så gott jag kan varje dag. Ibland lyckas jag, ibland lyckas jag inte alls...
Var i Sverige skulle du vilja bo om du skulle flytta?
Svar: Då skulle det bli en kuststad absolut! Att bo vid havet är en stor dröm!
Vad tycker Jonas om din "nya" kropp?
Svar: Jag frågade honom och fick ett kort och bra svar. Den är GO;-)
Varför tror du att du lyckades gå ner i vikt den här gången? Vad var annorlunda?
Svar: Jag tror att min kropp äntligen har fattat att den inte längre var gravid. Den hade ju trots allt varit det i nästan 2 års tid;-) Men oxå så tog jag bort nästan allt vitt och mycket socker och började träna lite hårdare!
Är era pojkar planerade barn?
Svar: Både Douglas och Alfred är väl planerade barn! Fabian, han därimot simmade in i mej lite oplanerat, men ack sååå välkommen;-)! Jag minns när jag gjorde gravtestet sommaren -09 och Alfred var nyss fyllda 1 år... Det var många blandade känslor;-) Men gud så glad jag är att det var just dom som valde att simma fortast in i mej!
Hur har ni tänkt med åldersskillnaderna?
Svar: Den var väl planerad mellan Douglas och Alfred. Jag ville absolut inte ha dem tät... Men nu kan jag inte riktigt förstå varför jag var så emot det, för det är oxå en stor fördel med att ha barnen tätt;-)!
Vad hade de hetat om det varit tre flickor?
Svar: Filippa, Lexie och Lisa.
Vad hade du för medelbetyg när du gick ut nian respektive gymnasiet?
Svar: Hua, de är nästan så jag skäms ihjäl en gnutta... Men 9:ans slutbetyg var inte alls roliga... 2,6. Gymnasiet har jag ingen aning. Jag har faktiskt inte räknat ut de... Men snittet på mina betyg låg på VG. Så vad blir det ungefär?;-) Jag var iallafall mycket nöjd med mina slutbetyg när jag gick ur gymnasiet!
Vilken var den första bloggen du började följa?
Det var din Linnea!!;-)
Vilka fem bloggar är dina favoriter och varför?
Svar: Oj oj mycket svårt för jag har såååå många favoriter, men här kommer några av dem... De skriver rätt ut från hjärtat och skriver som livet är och det gillar jag!!
Linnea
Marie
Camilla
Malla
Jennifer
Madde
Ojsan, de blev visst 6;-)

Vilket är ditt absoluta favoritprogram?
Svar: Jag har ganska många... Men det som ligger mej varmt om hjärtat just nu är Sofias änglar
Ångrar du något i ditt liv?
Svar: Ja men det är klart att jag gör... Massssssor... Tex att jag inte pluggade direkt efter att jag gick ut gymnasiet. Att jag har uppfört mej som jag har gjort i vissa sammanhang och ja massor som sagt...
Vem är din allra bästa vän?
Svar: Jag har 3 bästa vänner här i livet som vet ALLT om mej, Hanna, Veronica och Malin! Så klart är ju Jonas min allra bästa vän här i livet oxå;-) Men de fattar ni ju redan;-)
Vad föll du för hos Jonas?
Svar: De var hans underbart mjuka händer och hans isblåa vackra ögon!!!
Vad föll Jonas för hos dig?
Svar: Ha ha ja det undrar jag med för jag var full som en liten blå och sjöng kareoke för honom den kvällen... Så ja det kan man undra?;-)
Hur uppvaktar ni varandra och vem är mest romantisk?
Svar: Öhhh uppvaktning? Vad är det?;-) Tyvärr måste jag erkänna att vi inte är särskilt bra på det... Vi är nog lika dåliga på att vara romantiska både jag och Jonas... ;-) Men det ska vi bli bättre på från och med nu!;-) Förslag?!
Vad bråkar ni om?
Svar: Inte ens det gör vi längre... Jo klart att vi gör. Då handlar nog våra bråk mest om vem som är tröttast och vem som har sovit minst. Den eviga tävlingen om vem som får minst sömn här i huset... Annars har ju jag lugnat ner mej några kilo de senaste åren och det har då resulterat i att bråken har lugnat ner sig drastiskt!
Skulle du kunna tänka dig att bo i Malung någon gång i framtiden?
Nepp aldrig i hela livet... Jag har inte bott där uppe på 13 år snart och känner att jag inte har några rötter kvar...
Vilket är ditt favoritvin?
Detta vin är mitt favvovin bland de röda! Sen älskar jag ju bubbel oxå;-)

Vilken är din favoritskådis?
Där är jag oxå en allätare och skitkass på vad alla kändisar heter.. Så jag passar på den frågan;-)

Så mina vänner nu har ni varit gryyymt duktiga om ni orkat läsa igenom allt detta;-) Orkade ni? Är ni nöjda med svaren?;-)
Jag är iallafall mycket nöjd med era utmaningar, frågor och mina svar!!

6 kommentarer:

  1. Tycker jag absolut du ska göra Karro!! Har sagt till Jessica att prata med dom som ev är intresserade inkl dig :-) Boende finns i vår övernattningslägenhet, ska boka den omgående, å där finns 4-5 sängar. Sen får vi ju självklart ta en riktig utekväll för att fira oss själva...visst låter det bra..? :-) Å träna kan du alltid göra med Jessica! Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Vad kul att läsa dina svar!

    Det där vinet måste jag prova!

    SvaraRadera
  3. Vilken bra utmaning , med att fota!! Jag kanske hakar på...
    Och tack för att jag är en av dina favvisar.. <3 Du är också en av mina!

    Tänkte faktiskt häromdagen att det ju är skottår och du kunde fria till din Jonas... Fast han BORDE inse vilken skatt han har i dig, och göra slag i saken...

    KRAM!!!

    SvaraRadera
  4. Inte i år, men kör du Göteborgsklassikern något annat år framöver, så säg till. Jag är på! :-)

    SvaraRadera
  5. Bra frågor och bra svar!
    Kul utmaningar, de passar ju dig nu när du tränar så mycket. Sporrande att ha mål.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Åh.. .Gulle dig.. blev ju lyckans glad när jag såg mitt namn på listan.
    Kram på dig

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!