måndag 27 februari 2012

Konstigt...

Igår morse när Fabian vaknade hade han 40 graders feber och sen satt den i hela dagen. Jag har aldrig sett honom så sjuk förut. Han bara låg där helt deckad och orkade knappt stå på benen. Sent igår kväll fick han alvedon så att han skulle sova gott. Idag är febern som bortblåst och han springer omkring här hemma som vanligt. Konstigt hur det helt plötsligt kan fösrvinna så snabbt? Men vi är verkligen glada för att slippa den!;-)
Man kanske inte borde ropa hej ännu? Nej för det finns ju en chans att skiten kommer tillbaka...:-( Har hört att influensan går som en löpeld och att den börjar just på detta sättet. Nej tack, den vill vi gärna inte ha in här i vårt hus...

Morgonen var så där lagomt rolig... Med en morgontrött mamma, 3 morgontrötta barn och en salig blandning av humör och trots så höll jag på att slita av mitt hår... Herregud säger jag bara, vart har de fått sina små humör ifrån? *visslar och ser allmänt fundersam ut* *blink*blink* Ja det kan man undra? Inte från mej iallafall... *harkel*
Hmm borde gå en kurs i hur man får mer tålamod och hur man tar bäst hand om trotsiga och galna barn...;-)

5 kommentarer:

  1. Men oh liten. Hoppas att det bara var en snabb febersväng och inte influensa.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hoppas att det är över nu! Och jag hoppas också att Theo har samma grej, han ligger med nästan 40 graders feber sedan igår kväll...

    Kram

    SvaraRadera
  3. Haha, ja en aning lika inlägg... Igen ;)

    Alltså, jag vill också gå en sådan kurs. Jag vill verkligen förstå, lära mej pedagogik på rätt vis, ta kottarna på rätt vis och framför allt få TÅLAMOD på köpet!
    Men barnen kanske skulle behöva gå en charmkurs de också ;) men det får man väl knappt säga högt!?

    Ha nu en toppendag! KRAM

    SvaraRadera
  4. Don't you just love those mornings :(! Nej fy bubblan säger jag, det sätter oftast prägel på hela dagen sen!
    Hoppas dock att du får en fin fin dag :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hoppas på snabbsjuka bara och ingen mer feber!! Sen kan barnen ju inte fått sina humör från dej...du har väl ditt kvar !! ;-)

    Ha en fin dag och tack för en mycket trevlig blogg!!

    //Tina

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!