onsdag 15 februari 2012

Hej pricken!

Inatt flyttade små röda vattkoppor in på Fabians lilla kropp! Det är inte så många ännu, och vi hoppas att vi bara får den lindriga sorten! Undra när och om Alfred får dom? Det vore ju bra om de fick de samtidigt;-)
Han är lite ynklig, vattkoppor, feber och har fortfarande ont i sin vänstersida.... Han hoppar inte upp i sängen, på stolen och vill helst knappt gärna sätta sig på golvet. Allt för att slippa använda sin vänstersida av kroppen...:/ *stackarn*
Jag vet precis hur ont det kan göra att känna sig mörbultad... Har fortfarande en jävulsk träningsvärk under armarna (Intill lungorna) sedan söndagens träning... Hur länge kan en träningsvärk sitta i egentligen? Tycker att den bara blir värre och värre... Musklerna som sitter där har nog aldrig i livet fått träna sig. Nej iallafall inte som jag känner mej... Det blir inte många knop idag inte, nej för jag kan knappt röra mina armar;-) Fast å andra sidan så brukar ju just träning hjälpa mot träningsvärk?!;-)

6 kommentarer:

  1. Härligt! då ses vi inte imon då förstår jag! Läste faktiskt en blogg om just träningsvärk tidigare idag, har alltid hört att man ska träna bort träningsvärken men hon skrev att man isf bara ska träna väldigt lätt för att inte förvärra inflammationen som ju träningsvärk faktiskt är. Men om du har ont i överkroppen kan du ju säkert springa eller nåt istället!
    kram j.

    SvaraRadera
  2. Vad säger man? Grattis :) Tror det är defintivt bättre att få vattkoppor när man är liten och inte som jag för jag var typ 14 eller 15 år. Var så dååålig!

    SvaraRadera
  3. Woho!
    Då blev det som ni ville :-)
    Krya på lilleman!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Kan verkligen rekommendera en kylande mousse från apoteket som heter PoxClin! Den hjälpte jättebra för mina barn när vi hade vattkoppor för några veckor sedan...
    Kram bloggläsaren Elin

    SvaraRadera
  5. Bra med prickar! Håller tummarna att det blir lindrigt! Här kör vi just nu ögoninflammation...blä...men det går väl över... =)
    Kram på er!!

    SvaraRadera
  6. Hurra - jag kommer in här igen UTAN varningar ! ( i morse varnade datorn för nån virus när jag försökte... )
    Prickig och söt ! Det är nästan så jag önskar att V ska åka på det så vi kan bocka av vattenkoppor från sjukdomslistan, men just nu är det ont om prickiga småttingar i vår närhet ;)
    Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!