onsdag 8 februari 2012

En HELSIDA på oss...

När jag hämtade Douglas i skolan idag sa en pappa: -Jaha och här kommer bloggmamman! Jag tittade lite undrande på honom och flinade till svar? -Öhh vadå? -Ja men ni är ju med i aftonbladet idag!!
Så jag fick väldigt bråttom från skolan idag... Slängde in barnen i bilen och gasade till närmsta affär. Letade i tidningen som en toka för att hitta reportaget... Och titta, en HELSIDA på oss;-) Jag läste med ett öga, lite generad.... Vad har jag egentligen sagt? Jo då allt är med och det var en superbra reporter som kunde styra upp mina konstiga svar till något bra! Jag är nöjd och jag står för allt jag har sagt!!
Så löp och köp med er nu om ni vill läsa om vad det handlar om;-)
Nej då jag ska vara snäll och berätta lite om vad det handlar om...
Reportage handlar om att jämföra barn... Jag ogillar det starkt och har sagt det några gånger här på bloggen...
Jag har till och med varit med om att en mamma jämfört sitt barns hårväxt med mitt... *suck*
Jag tycker oxå att jämförelsen som vissa föräldrar gör mellan mina/sina/deras barn kan vara kränkande i vissa fall... Jag jämför oxå mina barn och andras barn, men det får ju vara med måtta liksom!
Jag hittade inte detta reportaget på webben... Men vill ni läsa om detta så spring iväg och köp ett aftonblad så att ni kan hissa eller dissa mej nu;-)
Att vi inte är så normala på bilden det säger ju ju allt. Är man familjen tajkon så är man *fniss*;-)

25 kommentarer:

  1. Haha en fantastisk bild på er!! Jag ska springa och köpa ab så fort jag kommer från gymmet! :)

    SvaraRadera
  2. Skickar maken att köpa en på väg hem från jobb :-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Wii så roligt!!! Älskar bilden - precis som det ska vara! Barn vet hur de ska få en att skratta =) Hoppas att det här kan öppna upp flera dörrar för din blogg. Ikväll ska jag köpa Aftonbladet.

    SvaraRadera
  4. Vilket fint reportage!!
    Kram bloggläsaren Elin

    SvaraRadera
  5. Guud va skoj!! Måste jag köpa idag =)

    SvaraRadera
  6. KUL!!! Dunderhärlig bild på er! :)
    Jag ska köpa mig en sen jag med :D

    SvaraRadera
  7. Hej!

    Vilken trevlig blogg!

    Hittade hit när jag googlade på
    " torsdagsmiddag ".

    Det är ju inte bara barn man jämför med andra barn... Jag jämför mig själv med andra också... Som tex, varför går dom ner så mkt i vikt på en vecka och jag ingenting...

    Det är dumt att jämföra!

    Ha det gott!

    // Anna

    SvaraRadera
  8. Bilden är jättefin! Du ser ut som en riktig lyxmamma!

    SvaraRadera
  9. Så kul!! Nåt vettigt i den tidningen för engångs skull! ;)

    KRam!

    SvaraRadera
  10. Åh hoppas Rickard köpt idag !!! Annars får du ta med din på tis. Så jag får kika :D
    Gu så roliiigt :)))wiie!

    SvaraRadera
  11. Nej men nu! KAN JAG FÅ AUTOGRAFEN??? Hi hi hi skojar;) Härligt att få ett helupplägg. Skicka mig en autograf ändå...Jag vill ha=)) Adressen är: Hmm, skickar den till dig via mail istället=)) (det är min dotter L som vill ha den) Kram Pia

    SvaraRadera
  12. Kul att vara AB-kändis!
    Det hjälper inte att jämföra på allvar, alla är ju olika ändå. Men visst kan man jämföra lite för skojs skull. Inte ens mina egna barn är lika i jämförelse, varför skulle de då vara lika andra barn???
    Kram

    SvaraRadera
  13. Häftigt och kul att spara!
    kram j.
    Jag ska förresten anmäla några till tjejmilen i helgen, säg till om du vill hänga på och anta utmaningen.

    SvaraRadera
  14. Köper tidningen imorgon, ligger så skönt i soffan ;)
    Kramen

    SvaraRadera
  15. Men guuuud va kul!!!! 😃 Vilka kändisar!!
    Men skit också att jag såg det så sent! Ingen har ju öppet nu så det blir att åka förbi ok imorrn bitti å kolla om man kan få lös en tidning....!
    Kram på er!!!!

    SvaraRadera
  16. Men guuuuud vad skoj! Synd att den inte finns pa natet, vill ju ocksa lasa den... Men men...

    Kram

    SvaraRadera
  17. men hej va kul! attans att jag missa att köpa den igår, och nu finns den väl inte längre va?
    men får leta på internet de borde ju komma ut här också! *håller tummarna* du kan ju hojta om du skulle se de på nätet nånstans!

    KRAM

    SvaraRadera
  18. Äntligen!! jag brukar säga att jag är så glad att mitt barn hunnit bli 23 år så vi slipper denna ständiga tävlan som föräldrar sätter upp åt sina barn. Värre för varje år som går känns det. Riktigt farligt ibland med, som tex att få dem att vid 3-4 års ålder cykla på en 2-hjuling. DET i sig behöver inte vara svårt men barns hjärna är inte mogen för det vid den åldern och kan då resultera i allvarliga skador. Nä låt barn vara barn på egna villkor. Tids nog blir de stora med allt vad det innebär i prestationer...

    SvaraRadera
  19. Åh, vad roligt! :D Ska läsa på webben nu! :)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!