fredag 24 februari 2012

Det står mej upp i halsen...

Med risk för att få halva Sveriges befolkning på mej... Men jag känner att jag bara måste få spy ur mej lite!
Förlåt mej Victoria, Daniel och den lilla prinsessan... Det är inte ert fel, men...
Men jag är redan trött på allt tjat om denna lilla prinsessa... Det handlar om er vart man än tittar, vrider och vänder sig...
Fejjan är fullproppad med texter om er, bloggar, media och tv.. Det står mej redan upp i halsen och jag känner att jag bara blir anti mot allt detta spektakel...
Innan hon ens var född igår var det ett himla hallå. Folk är som galningar och jag en helt vanlig simpel Svensson kan inte riktigt förstå det där... Varför ska detta lilla flickbarn vara mer värd en sån uppmärksamhet än någon annat nyfött barn? Nej jag blir så anti...
Förlåt mej alla som älskar kungafamiljen, förlåt...
Jag tycker bara att detta är en stor jäkla cirkus och jag tycker synd om denna prinsessan som skall skådas av hela världen, inte kunna göra ett endaste litet snesteg i livet förrens en journalist är i röven på henne och publicerar varje litet steg som hon och de gör...:/
Tyvärr gör hela denna cirkusen mej ännu mera anti när media lägger ut hur mycket de renoverat sitt hem för inför hennes ankomst och att Daniel får 30 dagars betalt som pappaledigt. Medans vi vanliga människor bara får 10... Varför? Ja just de ja, de är ju våra kungligheter...:-((
Om jag är avundsjuk? Nej inte ett dugg. Jag är inte en människa som är avunsjuk på någon annan, utan jag glädjs med andra om det går bra för dom...
Men allt detta stå hej för detta lilla barn, ja det står mej upp i halsen....

6 kommentarer:

  1. Visst är det ett ståhej och trött på det???? Ja!

    SvaraRadera
  2. Det är ju i regel alltid uppförstorat när det gäller kungafamiljen. Jag har inte varit så inne i cirkusen kring bebisen och det. Men jag tycker att det är kul med en prinsessa och är nyfiken på namnet. Därmed inte sagt att en prinsessa betyder mer än ett vanligt svenssonbarn. Alla barn är betydelsefulla oavsett föräldrar!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Fast alla pappor får 30 dagar om barnet är fött efter 1 jan i år. Det är inte för att de är kungligheter

    SvaraRadera
  4. Jag måste bara säga att det är inte så att han får 30 pappadagar. Nu kan man ta ut fp samtidigt i 30 dagar under det första året!

    SvaraRadera
  5. Precis det är ju de där nya reglerna med att man får plocka 30 dagar fp under barnets första år... Och det gäller ju alla..
    Seda har det varit mycket i medierna, men samtidigt är det en stor händelse.. Men det var det ju också när jag fick mina barn!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!