måndag 6 augusti 2012

Jag sliter snart mitt hår....

Jag har gått igenom massor av trotsåldrar med mina grabbar. Men jag har aldrig någonsin varit med om en sådan här trots som Fabian just nu går igenom...
Han är hemsk, ja det är nog bara förnamnet och han får mej snart att slita mitt hår... Han är minst, men han tror att han är störs och bestämmer allt...
Han skriker, bråkas, bits och är grymt envis. Inget är bra och sover kasst och äter som en liten myra...
Förstår att det måste vara jättejobbigt för honom med att liksom inte veta hur man ska bära sig åt när känslorna liksom kryper utanför hans kropp.... Men jag lovar att det är 700 resor värre för mej och hela familjen när han sätter igång med sitt trots...
Att åka och handla med honom är numera en STOR mardröm... Igår när vi var och handlade fick Jonas gå ut med honom för då skrek han så mycket bara för att han inte fick köpa en bulle... Han skrek ända ut till bilen och skrek tills vi var hemma... *dubbelsuck*
Idag när vi var och storhandlade var det lite bättre, men alla 3 kidsen fick mina nerver att klättra utanpå mina kläder.... *andas i en papperspåse och sliter mitt hår*
Och ja jag vet att det finns expertiser på hur man ska agera och göra mot en 2 års trots. Varsegoda, ni är sååå välkomna till Bokgatan och försöka... Lite som: Hopplöst fall doktorn grät... Tyvärr...
Jag vet att detta (hoppas jag) bara är en period i livet just nu och att det snart går över (önskar jag iallafall) Men just nu är det jäkligt jobbigt med hans trots... Det blir sååå in i baljan jobbigt för alla i familjen...
Okej, han kan faktiskt vara fantastiskt söt, god och härlig oxå...;-) Min lilla envisa bebis. Jo för min lilla bebis de kommer han nog vara för mej hela livet!;-)

5 kommentarer:

  1. Massor av kramar till dig.. Det är hårda prövningar för båda föräldrar och barn.

    SvaraRadera
  2. Åh vad jag lider med dig! Jag har en femochetthalvtåring här hemma just nu som är så in i h-vete kaxig och tvärtemot så jag håller på att gå under. "Lilla söt" går nu mer under namnet "lilla jobbig" :)

    Det som är värst känner jag är att man kan bli så arg så att man skakar i hela kroppen och så ser de på en med de där stora oskuldsfulla ögonen och så på en sekund kan man inte fatta hur man kunde bli så arg... Jag pallar inte med de tvära kasten mellan sinnesstämningarna...

    Styrkekram till dig!

    SvaraRadera
  3. Lästips "Fem gånger mer kärlek" av Martin Foster

    SvaraRadera
  4. Oj oj! Mycket temperament i liten kropp. Min minsting är trotsig, men Fabian låter snäppet värre. Hoppas det "släpper" snart (även om nya trots-perioder lär komma).
    Kanske dum fråga (ta det inte på fel sätt) men är ni konsekventa när han får sina utbrott? Gör inte som han vill/köper det han vill ha/ och hanterar honom likadant du och Jonas?

    Kram M!

    SvaraRadera
  5. Förlåt men ibland är det skönt att läsa att andra har det likadant. Som du skriver finns det massor med metoder etc. och jag jobbar med andras barn.....vill bara säga att det är hur lätt som helst med andras men sina egna är något annat. Även om jag "vet" hur jag ska göra hjälper det inte ett dugg just nu. Håll humöret i topp så länge det går (även om det så bara är 3 min innan frukosten:))....Massor med kramar /Emma M

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!