fredag 24 augusti 2012

En mil, en mil, en mil, Yeeeees!!

Idag gjorde jag något som jag aldrig i hela mitt liv har gjort. Jag sprang en mil, en lååång jäkla mil!!!!;-) Jag är sååå stolt över mej själv och det var inte ens jobbigt... Och så här glad var jag när jag kom i mål!;-)
Alltså det här med löpning är fanimej min grej... Det går inte särskilt fort. En tid på 1.01 men jag är svinnöjd med det! Jag hade satt upp ett mål för mej själv att få en tid på under 1.02 och jag klarade det precis!
Varför i herrans namn har jag inte sprungit förr för? Det här är ju sååå kul och framför allt skönt för hela kroppen! Dessutom jagar det bort en massa tankar när man kommer ut i spåret som den där surbitchen i mej kan få för sig...
Vet ni att förra året i augusti kunde jag inte ens springa 2,5 km... Jag fick stanna minst 2 gånger under den turen bara för att andas och för att inte behöva lägga mej ner och dö som en stor blöt fläck... Idag, ett år senare så bara springer benen av sig själv och jag springer en mil utan att ens bli dödstrött... Alla kan om de vill, man behöver bara varar lite tjurig och ha lite jävlar anamma i sig! *fniss*
Förstår ni nu min frustation i de andra inlägget tidigare idag om min vikt? Visst borde inte kilona trivas så bra på min kropp som jag far omkring?;-)
I april månad hade jag satt upp ett mål för mej själv att ta mej runt 1,5 mil i augusti månad... Men nej jag tror nog inte jag kommer att klara det... Men någongång ska jag göra det, men jag vet bara inte när;-)
Just nu ska jag fokusera på att ta mej runt milen några gånger, men då på en snabbare tid! Kanske ska jag lägga ribban högt och försöka nå milen på under 55 minuter?;-)
Över 700 kalorier brända på rundan... Nu tar jag mej ett glas rött vin och skålar in fredagen!
Skål på er alla kära läsare, ni är tametusan dom bästa läsarna som finns i hela världen!!! En till skål på det och en high five;-)!

14 kommentarer:

  1. Fy fan va du är bra! Ursäkta att jag svär men du är så bra!! Härligt att läsa!

    Skål!

    SvaraRadera
  2. Häftigt! Du är grym!!!!!!!! Du sprang på exakt samma tid som jag sprang malmömilen på, 1.01.20!

    SvaraRadera
  3. Stort grattis! Grymt bra jobbat.. Själv siktar jag också på milen och 8.2 km är rekordet hittills som gick väldigt lätt det med..

    SvaraRadera
  4. Fy fariken så bra!! Grymt jobbat!!
    Jag har precis börjat öka på min pw's med kortare jogging. Är absolut ingen joggare men vem vet om ett år. :)

    SvaraRadera
  5. SNYYYYYYYYYGGT!!!!!!!:-) kram

    SvaraRadera
  6. Grattis!!
    Bra kämpat...
    Skål! ;-)

    SvaraRadera
  7. Men fan vad du är duktig!
    Jag måste ge mig sjutton på att jag också kan springa ås långt.
    Jag kroknar efter typ 2 km.
    Superbad. :(

    SvaraRadera
  8. Du är grym Karro!!! :-)

    Tidsmål är alltid bra.
    Men tänk på att tempo-pass och intervaller gör att skaderisken ökar. Ofta brukar man köra lugna, längre pass först för att senor, ligament och leder ska hinna stärka upp sig. Snabbare tempo är bättre om det kommer efter det. Bara ett tips. :-))

    Kram M

    SvaraRadera
  9. Vet inte om kommentaren kom ned för förstår mig fan inte på den här paddan men fan så bra jobbat!!

    SvaraRadera
  10. Stort grattis! Bra kämpat!
    Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!