onsdag 29 augusti 2012

Dom där två....

Fabian och Alfred... Jag vet inte om jag behöver säga så mycket mer??? Men alltså de är som ler och långhalm... Fabian gör ALLT som Alfred gör och som Alfred säger åt honom att göra... (Skiljer 21 månader på dem, så att de är mer som tvillingar än syskon..)
I eftermiddag var vi ute hos mamma/mormor och fikade. De håller på att måla om sitt hus och ja så klart visst vi ju att vi borde tänkt på att det stod halvtomma färgburkar utanför... Men så satt vi inne i godan ro och dracka vårt kaffe, när jag plötsligt säger till mamma: -Det är tyst! Alldeles FÖÖÖR tyst... Jo jo minsann, jag hade mina aningar. Tyst = bus
Då möter jag dem med händerna fulla av ut blandad målarfärg med vatten och med ord som: -Vi bara målade huset lite... 
Som tur var så blev "skadan" inte så stor (den här gången...) "Bara" lite målarfärg på händer, fötter och skor och lite grå färg på den nymålade vita fasaden...
De där två kommer att bli min död om de fortsätter med alla sina bus;-)
Se på dem bara, de lyser verkligen BUS ur deras ögon...;-)
Någon annan som hittades död där mitt bland färgburkarna var en lite söt fågel som nog råkat krockat med fönstret och brutit sin lilla nacke...:-( Även den hade grabbarna "råkat" stänka ner. Ja så klart utan att de såg att den hade legat där vid huset...
Eller så kanske den inte flög mot ruta? Nej det kanske var terroristerna Alfred och Fabian som lurade den rakt in i döden...? Ja man vet liksom inte med de där två...*fniss*
Alfred avslutade kvällen med att hälla ut 5(!!!) dl grädde över hela köksön, golvet och stolen... Yeee liksom... Härligt klabbig, fett och mycket att torka och att tvätta vill jag meddela... *suck*

8 kommentarer:

  1. Kan inte låta bli att skratta Karro. Tänk va många skratt de bjuder på och återigen jag lånar gärna den ene ;)
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Ha ha det är ju 24 månader mellan våra, nu 3 och 1 år..... Börjar redan gadda ihop sig mot oss ;)

    SvaraRadera
  3. Medan vi andra sitter å fnissar åt dina fina pojkar kanske du sliter ditt hår, men du kommer också fnissa när du om några år går tillbaka i tiden och kollar dina blogginlägg ;-) De är allt bra söta där de står å visa upp sina händer!! Kramar Emma M

    SvaraRadera
  4. Ha ha haaa jag kan inte låta bli att skratta. :)

    SvaraRadera
  5. Ja men åååååh, de är ju helt underbara :-) kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!