söndag 19 augusti 2012

Det är så fuskigt...

Vågen pekar uppåt igen... Jag blir på riktigt rent av förbannad, frustrerad och jäkligt ledsen... Ja ja muskler väger mer än fett, bla bla bla... Men på riktigt... Hur mycket muskler skulle jag ha hunnit lägga på mej på 3 veckor?? Nä just det..;-)
Ja jag fuskat lite choklad igår, men annars har jag varit stenhård mot mej själv! Jag äter minimalt med kolhydrater och socker! Kallade LCHF, GI eller något annat. Jag kallar det sunt förnuft! Gillar inte dieter och därav vill jag inte sätta något namn på min diet;-)
Ja ja nog snackat om det... Iallafall så sa jag till Jonas idag: -Jag tycker det ser ut som att du har gått ner i vikt? Visst har du gått ner? Ja svarar han, 3 kg! Men vad i hela friden... Här kämpar jag som en liten gnu med både kost och motion och så kommer han och liksom bara går ner 3 kg bara så där...Det är så fuskigt...
Han har börjat äta likadant som mej och rör sig mer... Ja ja tur att jag kan hjälper någon att gå ner i vikt när jag inte kan göra det själv... *suck*
Men nepp jag ska INTE tappa gnistan. Nu tutar vi och kör och imorgon är det ny vecka och nya tag! *pepp*pepp*
Kvällsmaten såg ut så här! Hemmagjord coleslaw, grillade tacobiffar och halloumi ! Mums!
De har verkligen varit stekhett idag! Så ikväll var ett kvällsdopp ute i sjön välbehövligt! De var verkligen underbart att få doppa sin varma kropp i den sköna svalkande sjön!
Att vara ute hela dagen och fixa och trixa tar på krafterna och efter bara så där 6 timmars sömn inatt så tror jag banne mej att jag ska chocka kroppen och gå och lägga mej! Sömn är ju i och för sig A och O om man vill gå ner i vikt har jag hört... Och ja sömnen har det väl slarvats med de sista måste jag erkänna...
Natti natt på er alla fina!

6 kommentarer:

  1. ge dig inte, fortsätt kämpa, nästa gång du väger dig ska du se att det är borta 2 kg!
    lovar.

    SvaraRadera
  2. Jag vet mer än väl hur det känns men ge inte upp. Du har gjort det förut och du kan göra det igen!
    Tänk på hur skönt det kommer att vara när du nått ditt mål! :)
    Stor Kram!

    SvaraRadera
  3. Du, vet precis hur det känns, det kan inte månne vara så att du snart skall ha mensen, får då är man rätt så vätskad i kroppen....?
    Kramen

    SvaraRadera
  4. Men du, det gåååår inte att jämföra manlig och kvinnlig viktnedgång! Du är superduktig och är ju inne på rätt spår så fortsätt bara. Hejja dig!!

    SvaraRadera
  5. Ser gott ut!
    Och mysigt med kvällsbad. Jag bodde i poolen igår, det var så varmt!
    Ha en fin dag
    Kram K

    SvaraRadera
  6. härliga bilder - det är inte så mycket som gör mig så glad som sommarvärme, sol och bad :)
    Jag kan bara tänka mig vad det kostar att åka på semester när man är 5 i familjen, jag tycker det är DYRT fös oss tre !
    Innan Viggo fyllde 2 var det ju inte så farligt - men nu, jösses, det svider i plånboken att betala nästa lika mycket för honom som för oss...
    Men älskar man som mig att resa är det ju inte så mycket att välja på - bara att öppna plånboken och betala även om det blir mer sällan förr än nu...

    Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!