tisdag 21 augusti 2012

De säger att de inte finns något att göra....?

Ungar, ungar, ungar... Alltså dessa ungar, de har inte haft NÅGONTING att göra under eftermiddagen.. Sååå synd om dem, så att de helst av allt bara skulle vilja krypa in i min mage igen, alla på en gång... *suck*
-Åhh, det är så tråkigt... -Åhh, de finns inget att göra...- Åh, allt är så tråkigt...
Men på riktigt, vad är det för fel på dagens barn??? Jag tog med mej dom ut och visade att de minsann hade massor att göra och att de skulle använda sin fantasi... Kolla här på bilden... Hur i hela friden har de ens mage att klaga på att de har tråkigt och att de inte finns något att göra när hela jäkla carporten är fylld med cyklar, bobycars, traktorer, sparkcyklar och massor av andra åkgrejer...? *suckar högt och tar mej för pannan*
Nej istället skulle de sitta hos mej eller på mej...Sen så skulle dom bråka med varanda, ja istället för att leka med varandra... Det slutade med att min älskade fina ljuslyckta hamnade på golvet i ett krasch...
Jag blev arg, ja det blev jag (Hördes förmodligen ända ner till dej Sara, 2 gator ner...;-))
Sen helt plötsligt var de där cyklarna vääääldigt roliga... Konstigt att man ska behöva bli arg innan de hittar på något och leker med varadra.. Sen har de 3 stycken välfyllda rum med massor av leksaker i... Där är det tydligen oxå bara tråkigt att vara...*suckar igen*

7 kommentarer:

  1. Tråkigt med lyktan :(

    Jo tyvärr är det ju så, vet inte om de har för mycket att leka med :)
    (Mina barn var likadana, hur mycket grejer som helst med gudars de hade ju iingeet att leka med :))

    Kram

    SvaraRadera
  2. Rena MASSOR med leksaker och ställ undan och se om de märker det? Om inte, sälj eller skänk bort en massa saker som tar plats! ;-)

    Kram M

    SvaraRadera
  3. Samma samma samma problem här. jag döööör!

    SvaraRadera
  4. Bråkig eftermiddag här också!!
    Var på vippen att dra ;-)

    Synd att din lykta gick isönder.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Åh så tråkigt med ljuslyktan! Varför har barn av idag inget att göra och det som finns är tråååkigt? Har de ingen fantasi?

    SvaraRadera
  6. Men hjärtat!tråkigt med lyktan,ingen risk det hördes hit ner,då min röst ekade väl på denna gata som vanligt,ha ha.Hoppas du inte blir sjuk nu.Krya på dig vännen!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!