lördag 25 augusti 2012

Besök i grannbyn!

Efter frukosten packade vi in familjen Tajkon i bilen och fräste upp till grannbyn Vaggeryd! Ståhej med massor av roligheter och artister som bland annat Timotej och Anna Sahlene var där och uppträdde!
Solen gassade och det var kanonväder. Vi knallade runt i affärerna och fikade och pratade med massor av roligt folk!;-)
Ja som sagt så blev det även lite shoppat idag med! Och nej, mannen i huset har ännu inte slutat att snusa så jag kan lugnt shoppa vidare...;-) Han borde nog sluta snart innan det blir tomt på kontot och överfyllt i garderoberna!;-)
Dagen till ära öppnades det upp en ny och fräsch barnbutik i grannbyn! Gud så roligt när folk vågar göra sånt och gud va mycket snyggt dom hade där! Jag hittade 2 par snygga brallor till Alfred och Douglas på öppningserbjudande. Dessa 2 par för 298 pix, som hittat! (Dock är färgen lite missvisande, dom är mer mörka i tvätten)
Åter igen... Jag älskar verkligen att shoppa höstkläder! De är något speciellt med just dom kläderna. Murrigt, varmt och snyggt med många dåva och mörka färger, precis det som jag gillar!
Idag fick en snygg klarblå blus följa med hem! (Okej just den färgen är ju inte så murrig, men jäkligt snygg!) Bara 200 kr på People!
Min svägerska hade på sig den idag när jag träffade henne och blev störtkär i den! Så jag härmade efter henne och köpte den! (Förlåt Johanna om jag härmade dej;-))
Även ett par solglajjor köpte jag! Verkligen nödvändigt! Jag sliter solglasögon och gör nog av med så där 3-4 par per säsong... Jag är så klumpig och typ sätter mej på dem, ungarna drar av en båge, tappar dem, de blir repiga, mm...
Dessa fyndade jag på herravdelningen på Peolpe. 70% rabatt, märket Jack&Jones 60 kr, som hittat!;-) När man köper såna billiga brillor så behöver man inte ha sån ångest om man råkar sätta sig på dem;-)
Hmmm, alltså för att få vara lite ytlig och så... Men jag ser att jag har världens minsta överläpp ju... Vart har den tagit vägen? Kunde inte den oxå växa när allting annat har gjort det på kroppen? Kanske skulle man sätta sprutan i läppen och göra den större? Eller kanske inte? Fy fasen va de måste göra ont...

7 kommentarer:

  1. Så mycket snyggt du hittade :-) Kul! Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt att shoppa loss lite ibland!

    SvaraRadera
  3. Haha nä du inga sprutor i läppen!
    Dina läppar är snygga som de är. Skitfina brallor och andra fynd du gjort!
    Mysigt!

    Kram K

    SvaraRadera
  4. Åååååh! Jag vill också shoppa...! Men det ligger tyvärr alldeles för långt ner på min "att göra lista"...:(
    Blusen såg jättefin ut!
    Kram Kram

    SvaraRadera
  5. Låter som en kanondag :)!
    Ja visst är höstkläderna det roligaste att shoppa:) lööv it!
    Höstfärg eller inte, blusen var jättesnygg !
    Kram

    SvaraRadera
  6. Va kul med shopping!! Alltid härligt att göra kap! :)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Nämen va roligt det va att hitta denna blogg!!! Speciellt då du skriver så fint om
    Min butik

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!