torsdag 7 juli 2011

Tack gode gud för sommarvikarier!

Ringde om ett ärende till försäkringskassa nyss, bara 123 för e mej. De måste vara rekord, brukar ligga på runt 400-500 annars.... Jag brukar sköta allt via nätet för att ringa dit hör inte till de glattaste samtalet på dagen om man säger så... Men idag fick jag lov att lyfta på luren och ringa dit iallafall... För det verkar banne mej som om att de bara anställer sura och griniga tanter där som bara suckar när man frågar dem något och tycker man är helt dryg i hela huvudet som inte fattar nått av detta med föräldrapeng... (Jo för att sätta sig in i föräldrapenningens olika system behöver man nästan ha gått högskola... Äntligen har polätten ramlat ner hos mej efter 3:e barnet och mååånga år som föräldraledig.. Okej de kanske är jag som är seg, men ändå;-))Har hänt flera gånger när jag pratat med dem att de inte ens har presenterat sig när de ringt upp mej igen och det tycker jag att de liksom hör till om man jobbar på ett sånt ställe... Eller?
Men så idag ringde det upp en glad och positiv röst och som var sååå trevlig! Hon fixade allt på en endast gång och önskade mej en trevlig sommar! Måste varit en sommarvikarie, för det skulle aldrig den ordinarie personalen ha gjort;-)!

2 kommentarer:

  1. Härligt med trevligt bemötande.
    Man ska inte klaga men jag har hamnat i en rävsax vad gäller FK. Har inte mycket övers för dom.. Men några är faktiskt väldigt bra att ha å göra med och du verkar ha stött på en av dom :-)

    Kramar
    Katarina

    SvaraRadera
  2. Angående vårt nya bord så är det köpt på CHILI i Linköping.

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!