lördag 31 juli 2010

Fabian äter gröt!!

För precis ett år sedan idag fick vi ett plus på stickan. Fabian hade flyttat in i min mage utan att vi hade planerat det. Känslorna ställdes lite på spel eftersom att Alfred bara var kring året och så liten... Men det har faktiskt gått mycket bättre än vad jag hade trott att ha barn så tät. Nu är jag sååå glad att det var just han som ville flytta in i min mage!!
Några veckor efter pluset var vi och fick se vårt lilla pyre för första gången och då var jag i vecka nio!!
Nu är Fabian redan 5 månader och tiden har bara rusat iväg. Har ändå denna gången försökt njuta av alla tillfällen och inte gjort honom så stor på en gång. I torsdags fick han sin första smakportion gröt. Han tyckte det var ganska gott och mumsade på. Det var även "bara" hans andra gång som han satt i barnstolen. Han är så stadig och vill gärna vara med hela tiden... Från att sova hela dagarna så sover han bara3-4 timmar per dag och han har börjat att vakna en gång per natt nu och är då super hungrig. Förmodligen börjar min bröstmjölk bli lite tunnare och han kräver lite mera. Så snart får vi börja med lite potatis och andra goda puréer!!


Min söta lilla sockertopp!!!

1 kommentar:

  1. Nämen oj va härftigt, vi fick oxå ett plus exakt för ett år sen den 31 juli o våran Milo va inte heller planerad:)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!