måndag 5 juli 2010

Tålamod....

Vaknade upp imorse och kände att mitt tålamod inte var det bästa.... Försökte räkna till både 10,50 och tusen men det hjälpte inte... Förmodligen beror nog mitt dåliga tålamod på för lite sömn. Dessutom har barnen varit griniga till och från hela dagen. Och deras dåliga humör beror oxå på för lite sömn... Men när tålamodet är i botten så är det bästa att hitta på något roligt. Så jag och barnen åkte ut till sjön där vi legat hela dagen. Tålamodet fick även prövas där när man ska springa runt efter barnen och man själv bara skulle vilja lägga sig ner och sova. Förresten så blev mitt humör i botten och tålamodet fick prövas igen när vi skulle åka och köpa fika till stranden. Då hade jag givetvis glömt min plånbok i Jonas bil. Så stackars Jonas fick ut för allt och jag blev så arg och ifråga satte varför inte han lagt ur min plånbok. Stackars Jonas, han hade ju inte gjort något...;-) Känner nu att tålamodet är på väg upp och jag är gladare. Ett av tre barn sover och jag har lovat mej själv att komma i säng i tid ikväll för att få sova bort mitt dåliga humör och att jag vaknar med ett bättre tålamod imorgon;-)!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!