torsdag 29 juli 2010

Jag och min kropp....

Den här jäkla vikten flåsar mej ständigt i naken..... Hur och vart jag än vänder mej så bär jag på min tjocka kropp. Bilringen som ständigt är där och de gigantiska brösten.... Okej jag ska väl inte säga att jag gjort särskilt mycket under semestern för att få bort de extra 20 kilona som jag bär på... Sommaren gör ju inte det bättre för oss gottegrisar att gå ner i vikt. Alla läckerheter som man smäller i sig... Jag är ju inte av den sorten så att jag tackar nej till godsaker som serveras, utan snarare tar lite extra.... Varje morgon på semestern har vi köpt nybakade frallor, det är ju inte direkt de mörka och nyttiga frallorna som har åkt i magen. Nä så ljusa och onyttiga som möjligt. Inte heller har det blivit en del av frallan utan det har slunkit ner både en och två frallor varje morgon. Brödet lägger sig som mjuk go bomull runt magen;-). Dessutom har jag åter ramlat ner i socker träsket... Jag får abstinens om jag inte får i mej min dagliga dos socker....
Innan semsetrn började, hade jag en liten tanke att dra på mej kläderna och gå en långrunda innan resten av huset vaknade. Har det hänt? Ja två gånger.... Mina 1½ kilo som jag gick ner innan semstern har nog bytts ut mot 5 kilo plus...
Jag har lovat mej att efter sommaren så ska jag skärpa till mej och bli smal och snygg. Så nästa sommar ska jag kunna gå på stranden utan att spänna in magen och inte behöva tänka på hur jag ser ut. Vi får väl se hur jag lyckas med det... Den ständige bantare som jag är;-)
Men jag hade blivit extremt glad om kroppen och hjärnan snart börjar samarbeta så att jag slipper var tjock hela livet;-) Självklart vet jag att det är upp till mej att ta tag i detta. De är ju ingen annans fel att jag är tjock, men ibland önskade jag att man lätt kunde skylla på någon att man är tjock;-)

1 kommentar:

  1. Fanny, "gucklis" från familjeliv här!

    Måste säga att jag känner igen mig i de där. -både i dom 20 kilona extra o de där me godsaker o sockerbehov...
    Faen, varför e inte allt de där goda en smula nyttigt oxå?? :)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!