torsdag 8 juli 2010

Idé torka på mat...

Jag hamnar i såna svackor ibland på vad jag ska laga för mat. Är inne i en extrem sådan nu... Har inga idéer och vill helst inte stå inne och laga mat nu när det är strålande solsken ute... Just nu står det och kokar makaroner på spisen. Vad vi ska ha till det, de vette sjutton. Kanske ägg?;-) Passar kanske inte så bra. Men jag måste erkänna att jag inte har handlat på flera dagar och när jag har handlat så har det blivit bröd, mjölk och kakor, så kylskåpet gapar tomt... Igår blev det pizza till kvällsmat.... Idag blir det nog grillad korv med bröd.... Någon som har något extremt lättlagat och gott att dela med sig av? Det måste även gå hem hos barnen så att de får i sig lite nyttigheter och inte bara fika i magen;-)!

5 kommentarer:

  1. haha har precis samm dilemma hemma just nu. Vill INTE laga mat överhuvudtaget :( jag har ätit makaroner 2 ggr denna veckan med köttbullar mathias 3 ggr de andra dagarna har jag köpt färdigmat på hemköp...tur att Saga är på dagis och får lite varierad kost :/ Nu är makarónerna slut så nu får jag nog hitta på något annat till nästa vecka för imorgon ska vi äta thaimat fr Vaggeryd här på jobbet :D kram

    SvaraRadera
  2. Fy vad jobbigt, här fortsätter idéerna att spruta ur min hjärna och jag måste skynda mig att laga alla rätter innan jag glömmer bort dom. Näevars, riktigt så illa är det inte, vi grillar mest nu under semestern, men idétorka har jag ändå inte, älskar att laga mat :-)
    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. värmen gör att man är inte riktigt hungrig (känner jag iaf), märks på barnen.
    Omelett går hem här hos ungarna o mig, kan göras med räkor i eller varför inte ungarnas favorit, korv.
    Även pannkaka kall som varm, nudlar wokgrönsaker med kyckling/korv/skaldjur vad man är sugen på,tacos, grillat är gott,jag har oxå idetorka ibland det är inte skoj,brukar bläddra i kokböcker då som tex Nya Första Kokboken av Johanna Westman den är jätte bra och mycket barnvänlig, Moberg kokböcker är oxå inspirerande, husmanskost.
    Kram M

    SvaraRadera
  4. koka pasta och lägg i en gratängform tillsammans med valfria grönsaker och häll över en kelda ostsås. in i ugnen i 20-30 minuter på 200 grader.

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!