torsdag 1 juli 2010

Rivs och bits.....:-(

Mormor ger Fabian tillägg!!
Idag fick Fabian sitt livs första tillägg! För på lördag ska jag träffa mina tjejer och äta gott med dom och då ska han vara hemma med pappa och Alfred. Så istället för att åka hem och fram och tillbaka så testar vi tillägg!! Vi har inte börjat ge honom några smakisar ännu. Jag kommer så väl ihåg när Douglas var 4 månader. Då hade man jätte bråttom att ge han sin gröt. Men jag känner och vill att Fabian ska vara min lilla bebis så länge som det bara går;-)!!


Alfred älskar att köra bil!!

Alfred har börjat gå på Fabian mer och mer... Han river och biter honom så fort han får tillfälle. Vänder jag bort blicken så är Alfred på honom. Oftast drar han Fabian i näsan och river och biter honom sedan i hela ansiktet. Häromdagen kom han med Fabian hängandes under armen.... Han bar honom och tyckte att han var jätte duktig. Fabian skrek och tyckte inte alls det var lika kul.... Fick faktiskt ingen panik så han gav mej honom snällt, annars hade risken varit att han tappat honom i golvet om jag stirrat upp oss båda 2....


Fabians rivmärken....

Men jag fattar ändå inte VARFÖR han måste river och biter honom. Vi försöker ge Alfred full uppmärksamhet men ändå gör han så. Det är så svårt att säga till honom att han inte får göra så, han är ju trots allt bara 2 år... Jag vet varken ut eller in. Så snälla hjälp mej hur ska vi göra för att få honom att sluta bita och riva sin lillebror? Är det någon som varit i samma sitts som oss? Varför gör han så??

2 kommentarer:

  1. Oj, förstår att du vill få stopp på rivandet och bitandet. Har dock inga bra tips och råd att komma med :( Hoppas han lugnar ner sig med det där snarast, för Fabians skull.

    Berätta gärna vad du tyckte om du provar på receptet på ädelostkyckling :D

    SvaraRadera
  2. Så J---A söta ungar du har:)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!