torsdag 23 december 2010

Tomma hot?!

Hör min egen röst gång på gång: - Är ni inte snälla nu och slutar att bråka så kommer inte tomten imorgon.
Men just nu vet jag inte ens om de går att hota med att tomten inte ska komma, de lyssnar ändå inte på vad jag säger. Förmodligen vet de om att jag kör med mina tomma hot som jag sedan aldrig fullföljer... Så de fortsätter bråka:-(
Har inte ställt fram en endaste liten julklapp (pga riskerna att NÅGON skulle öppna dem;-)) så tyvärr kan jag inte köra med att tomten varit hit och hämtat dem...
Hmm, dessutom vet jag att tomten är väldigt snäll i år och att de får massor av klappar, inte så särskilt bra med tanke på mina hot. Nu kommer de ju aldrig mera ta mej på allvar, utan veta att jag bara kör med tomma hot.. *suck* och *dubbelsuck*
Får nog ta mej ett snack med både tomten och barnen nu;-)

2 kommentarer:

  1. Underbart att läsa att andra hotar!! :o)

    Fast idag är det nog ganska dumt att hota eftersom man vet att tomten kommer ändå. Alltid när den här diskusen kommer upp tänker jag på Alf Svenssons förläsning. Hört den?

    SvaraRadera
  2. Haha...känner igen det där... Men tomten kom till oss i alla fall. Kram Lilitha

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!