söndag 12 december 2010

Snön ligger vit på taken, endast mamma och pappa är vaken!!

Vilken underbar söndag vi har haft! Hade massor av planeringar i huvudet att vi skulle göra, både måla, fixa och städa lite här och var, men inget av de har vi gjort... Vi har bara varit, stannat upp och njutit och inte låtit livet gått på i 120 som de annars gör....

Barnen sover gott i sina sängar. Imorgon är de åter dax att gå på dagis, bara några ynka dagar kvar att gå innan de är dax för ett 3 veckors långt härligt jullov!!

Idag är de 3:e advent, inte klokt va tiden går fort... Vart har de här 3 veckorna tagit vägen... ??? Jag blir nästan lite rädd hur fort tiden går, kommer inte ens ihåg vad jag har gjort de senast veckorna. Uscha skrämmande:-(

Mitt nyårslöfte i år ska inte vara de gamla vanliga löfte som som att gå ner i vikt och börja träna mer... Nej jag ska ge ett löfte om att jag ska ta de mer lugnt och försöka njut av livet här och nu. Inte göra alla dessa MÅSTEN som kanske egentligen inte är några tvungna måsten just då...

Vad ska ni ge för nyårslöften? Eller ni kanske inte ger några löften? Tyvärr bryter man ju ändå de allt för ofta...;-)
Mitt förra nyårslöfte var att umgås mer med mina vänner och även spela sällskapspel. Måste säga att jag hållt det löftet väldigt bra!!! Kanske inte spelat så mycket, men mer än vad jag gjort de andra åren iallafall;-)!!!

3 kommentarer:

  1. Mitt löfte är att inte avge några för jag håller aldrig dom ändå :-)

    Kram

    SvaraRadera
  2. ååh..gå ner i vikt och träna mer ;)

    SvaraRadera
  3. Mina löften borde vara vikt- och träningsrelaterade.
    Men som du säger, livet är så kort ändå. Vem vet hur lång tid man har här, så då borde man verkligen inte slösa bort den på att kämpa och slita för "fina" siffror på vågen.

    Det finns så mycket annat att lägga sin tid på, särskilt när man har barn. Spel so du skrev, det är ju skitkul, men man tar sig sällan tid.
    ÄNDRING!!

    Kram ♥

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!