fredag 13 september 2013

-Varför har alla mammor såna där gropar på sina ben?

Jag kan inte säga att jag fokuserar så där hemskt mycket på det här med vikten, att jag strävar efter att gå ner så där hemskt mycket mer i vikt... Jag vill hellre "fita" till min kropp, få den lite hårdare och slankare.. Slippa dom där groparna i låren som för övrigt Alfred frågade om häromdagen... -Varför har ALLA mammor såna där gropar på sina ben för? Haha, ja vad svarar man på det? För att vi kvinnor har lätt att få såna där gropar som oxå kallas celluiter och har skiten väl kommit så lär man ju aldrig bli av med dom;-)
Iallafall hoppade jag upp på vågen imorse och fick till min stora glädje se att det försvunnit 0,6 kilo sedan förra veckan! Jag tackar och bugar min kropp för det! (En minskning på -4,6 kilo sedan den 9/8!)
Igår kom det fram en tjej till mej efter träningspasset och utbrast: -Jag måste bara säga att du blivit så fit och smal! Jag växte ungefär 2 meter och sög åt mej av hennes underbara kommentar som en fluga suger åt sig av en stor mumsig sockerbit!
Mat och träning ger resultat, man ska bara inte skynda fram det!
Och det är där jag tror är hela grejen. Jag äter bra, jag äter var tredje timme, jag äter lite mindre, men jag äter ALLT! Jag tränar, jag unnar mej gott på helgerna med både vin, mat och en och annan sockerfylld härlighet, men jag skyndar inte på... Min hjärna stressar inte och jag sressas inte för att gå ner i vikt!
Jag tror det är felet jag gjort innan att jag typ MÅSTE gå ner 5 kilo på en vecka, rasat och sen gått upp igen....
Så släng er i väggen alla diet metoder;-) Ät av allt, ät mindre och rör på dej så att förbränningen kommer igång!
Så här ser en typisk dag mitt i veckan ut för mej...
Jag börjar alltid med ca ½ liter ljummet vatten, sedan frukost vid 6-tiden, mellis vid 9, lunch klockan 12, mellis vid 15 (och ibland om jag ätit en mindre mellis med "bara" frukt som på kortet vid 15, så är mitt blodsocker långt nere i knäväcken och jag måste ta en knäckemacka när jag kommer hem). Jag avslutar med kvällsmat vid 18-19 tiden och ibland om jag har tränat eller bara är sugen så äter jag typ kesella eller keso med bär! Ägg har vi ofta färdikokat här hemma. Så när magen skriker så brukar jag slänga i mej ett ägg eller två!
Ser här att det ser lite proteinfattigt ut.. Men jag tror jag får i mej allt och vissa dagar får jag i mej mer av det ena och mindre av det andra!
Jag dricker mellan 3-4 liter vatten per dag! Utav bara farten så rinner det ner och det är en vanesak. Men jag har ALLTID druckit mycket vatten och det där med kisseriet vänjer sig blåsan vid och jag behöver inte alls kissa så ofta som man tror man skulle behöva när man dricker så mycket!
Jag skulle ALDRIG kunna prioritera bort maten.. Herreguuud, mat är ju bland det bästa som finns!!;-)

7 kommentarer:

  1. Ja du gör helt rätt och du är sååå snygg!!! Men några gropar har du knappt!!! Helt ärligt!!! Puss

    SvaraRadera
  2. Att visa sina ungar att det är viktigt med hälsa tycker jag är stort. Men också att visa sina ungar att det inte spelar någon roll om man är fit eller snygg, det kanske är lika viktigt.

    SvaraRadera
  3. Ser förnuftigt ut. Det viktigaste är ju att få i sig efter träningen åtminstone, och det gör du ju! Liknar lite min dag :) Du har goda rutiner och vanor. (Ja dåliga vanor har vi alla också...) Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Bra jobbat! och jag har oxå en massa gropar - har alltid haft även när jag var väldigt smal. när jag förmodligen slog i rekord i att vara tjockast (efter två barn på ett år) så tittade sonen upp på mig och klappade min fläbbiga mage och sa "du är en vacker kvinna mamma :)" barn är ärliga och nyfikna. det är bra det!

    SvaraRadera
  5. Bra jobbat! Jag tror också att man ska äta av allt, med sunt förnuft och röra på sig i lagom mängd. Då mår både kropp och själ bra.

    Trevlig helg!
    Kram K

    SvaraRadera
  6. Du är grym !!
    haha... dom groparna är nog något man får dras med i varierande utsträckning
    - jag känner nog faktiskt ingen som passerat 15 som inte har några.
    Dock har jag samma mål som dig, en tightare kropp - gärna med lite klädsamma muskler ;)
    Ha en toppen dag fining !!
    Kram

    Ps, snabba cash var ingen jätte höjdare faktiskt, och av herr kinnaman fick man se på tok för lite...

    SvaraRadera
  7. Bra jobbat! Det behöver inte vara svårare än så.. lagom av allt!! Även av godsaker ;-)
    Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!