måndag 9 september 2013

Kärleken övervinner allt!

På söndagen, dagen efter bröllopet vaknade Jonas tidigare än mej och jag hörde hur han tassade upp på tå!
Jag var inte den piggaste nyblivna frun, utan låg och kramades med min kudde och somnade om en stund till!
När jag sedan skulle sträcka mej efter vattenglaset som stod på bordet låg där ett litet paket! Paketet hade förstås Jonas varit uppe med och våra ögon möttes och han sa att han hade en sak till mej!
Jag som älskar paket flög över det och rev upp det på en gång och i det vackra paketet låg detta underbaraste av dom underbara, ett halsband från Efva Attling med texten "Amor Vincit Omnia, vilket betyder: Kärleken övervinner allt!
Jag satte på mej detta fina halsband och sedan dess har det suttit runt min hals och kommer att få sitta där för jämnan!
Jag älskar detta, jag älskar texten och dessa två ringar symboliserar min och Jonas kärlek! Åhh, nu blir jag alldeles pirrig i min mage, så där nykär;-)
Underbara härliga morgongåva!!!
Vi bodde så fantastiskt vackert! Vi bodde på hotell Skansen i Båstad och hade havet som närmsta granne! Vi satt länge på natten och blickade över det mörka havet och hörde dom mäktiga vågorna slå mot stranden. När vi slog upp våra ögon på morgonen efter, möttes vi av denna underbara vy!
Det var ju synd att jag inte mådde något vidare bra den dagen för att njuta mer... Jag var verkligen helt ur funktion.. Tror att alldeles för lite sömn, för lite sömn mat och myyycket nervositet gjorde mej så dålig dagen efter. Jo jo så klart bubblet och rödvinet gjorde sitt till, det ska jag förstås inte sticka under stolen med;-) En blandning av det, gjorde mej iallafall jäkligt dålig...
Nu vet jag iallafall vart jag vill tillbringa våra bröllopsdagar härdan efter, här på detta underbara hotell i Båstad!! Klicka HÄR för mer bilder!

8 kommentarer:

  1. Bra val Jonas =) Jättefint halsband....
    Kanske ska jag visa bilden för maken och hoppas att han fattar vinken =)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Åhhh, vilket vackert halsband.

    SvaraRadera
  3. Åh fina Skansen... och så var jag där i tisdags...
    kramen

    SvaraRadera
  4. Jonas har bra smak!!! Han ger dig alltid fina saker och framför allt han valde ju dig, bara det måste ju tyda på mycket bra smak och val i livet!!! Puss My love!!

    SvaraRadera
  5. Åhh vilket fint !!
    Hmmm.. men det fick mig att fundera - jag fick ingen morgongåva... Jäkla C ;)
    Kan man kräva det på första bröllopsdagen kanske ? haha !!
    Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!