onsdag 4 september 2013

Det stank surströming!

När vi kom hem igår svängde vi in på gatan och så typ blundade vi med ett öga... Vad hade våra kära vänner gjort på vårt hus för bus?
Nä inget! Förvånade? Ja väääldigt mycket! Men vi är ju så klart inga personer som gör såna där bus på våra vänner, så vi hade ju inte behövt vara oroliga så klart... *host* och *harkel*
Ett superfint hjärta hade "någon" hängt så fint vid våran dörr!!
När vi kommer in i huset möts vi inte heller här med några bus! Jo förresten, det gjorde vi...
När Jonas skulle gå på toaletten var det plast på hela toaletten och så även på den på övervåningen...
När vi sedan öppnar dörren ut till altanen så slår en stank av varm surströming imot oss... En burk hittade vi som stod gömd, det stank! Jo då jag älskar surströming, ja faktiskt! Men just när en burk stått så där i värmen och jäst till sig, så luktade det inte gott alls...;-)
 När vi skulle äta kvällsmat och jag skulle plocka fram gafflarna så var alla gafflar borta och vi fick sleva i oss maten med skedar! Jag har ännu inte hittat gömstället...;-)
Alfred skulle krypa ner på kvällen, men kommer snabbt inrusande till oss och ropar: -Hela sängen är fylld med smulor!!
HELA sängen var fylld med krossade brödsmulor.. Gud så mysigt;-)
Kanske finns det mer bus hemma? Kanske har "dom" nöjt sig vid "bara" detta!? Vi får väl se om vi hittar något me... *fniss*
Men jag lovar att när jag lämnade huset imorse, så stank det fortfarande varm surströming. Trots att dörrarna stått öppna hela natten... ;-)

10 kommentarer:

  1. Schyssta kompisar... hoppas de är ogifta, då har ni lite tips... ;)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha det med gafflarna var ju sjuuuukt roligt!!!!

    SvaraRadera
  3. Haha va roligt! Det där med gafflarna var rätt lustigt. :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Det var ju DE som fick tipset med surströmmingen från er... Hihihihi
    Fint hjärta och roliga bus annars tycker jag... ;-)
    Puss S

    SvaraRadera
  5. Ha ha, ganska oskyldigt och kul tycker jag! Speciellt gafflarna. De finns säkert på något ologiskt ställe. Vet någon som kom hem och alla glödlampor var urskruvade ur alla lampor. De låg sedan i ugnen.. :-)

    Ser fram emot att läsa mer om er underbara dag!
    Kram, kram!

    SvaraRadera
  6. Kul med lite oskyldigt bus!
    En arbetskamrat till mig (för många år sen) åkte iväg med sin snubbe för att gifta sig hemligt (haha, trodde dom) när de kom hem var hela tomten och huset rejält julpyntat!! Och det var mitt i sommaren, gulligt tycker jag <3
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hua för surströmming, inte snällt, men där har ni payback ;-)
    Blommorna var väldigt vackra <3
    Kraamis

    SvaraRadera
  8. Jag älskar bus och har gjort ett par sådana där bus.

    SvaraRadera
  9. haha !! doften av surströmming är verkligen VIDRIG, men annars så var det ju ganska "milda" hyss ;)
    Klart du ska skaffa ett par kettlebells !! Köper du dem från england får du ju TVÅ billigare än vad en skulle kosta här hemma, och då var ändå frakten på 14 pund inräknad :)
    KRAM

    SvaraRadera
  10. Minns när jag fick bo hos mina tyska vänner, då jag var bjuden på deras bröllop, dagen efter bröllopsdagen kommer vi hem till dem, och vännerna har hittat på massor med saker, jag hjälpte dem förstås, men tyckte det var lite jobbigt, då det var sista dagen där, och jag hade velat ha en lugn sista dag med vännerna. Halm i sängen hade de mycket, och plastmuggar fulla med vatten i hela hallen.

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!