söndag 29 september 2013

Hon bara stormade in...

Jag idag... Bilden kanske egentligen får tala för sig själv och om man tittar på den så kanske man förstår att PMS kärringen åter är i farten inuti min kropp...
Hon har varit lugn ett bra tag nu. Inte på flera månader har hon visat sig. Men idag kom hon, redan på morgonen stod hon där med sina stora resväskor och stormade in i min kropp.. Tro inte hon frågade om lov innan hon bara stampade in i kroppen, nej hon bara stormade in ...
Hon gör mej nästan schizofren den där kärringen.. Hon får mej att må så dåligt på så många sätt och får mina tankar att vandra iväg så att jag nästan blir en gnutta rädd för mej själv...
Jag hade typ fyra val som hon gav mej:

  1. Att ligga kvar i sängen och gråta, tycka synd om mej själv och gråta ännu mera...
  2. Äta så mycket godis tills det både skulle komma ut ur både ögon, öron och rumpa!
  3. Ta på mej löparkläderna och springa allt jag kunde rakt ut i skogen och springa tills jag stupat...
  4. Städa, rensa och städa ännu mera!
Jag valde städningen! Springa jaaaa gärna. Men nej jag vågade inte för mitt krånglande lår och godis, neeeej! Och gråta en hel dag, nej för fan!
Jag har plockat, rensat i kidsens garderober, dammat i varje litet hörn och plockat ännu mera! Och banne mej, jag tror hon tog sitt pick och pack och försvann ur min kropp!
Ok att jag absolut inte varit på mitt bästa humör.. Det har flugit många fula grodor ur min mun idag. Tack gode gud för att Jonas känner mej utan och innantill och han vet när det inte är ok att säga något dumt...
Alltså jag är nästan lite stolt över mej själv hur mycket jag har fått gjort idag! Ibland är det trots allt liiite bra när den där PMS kärringen kommer på besök, för hon piskar på mej jäkligt mycket!!
Nu ska jag faktiskt ta några rutor 70% mörk choklad, ja för det är jag banne mej värd!
Och när jag ändå är på bettet... Hörrni... Ni SUGER pungråtta på att kommentera!!! En liten lite då och då? OK?! Bra!!!

7 kommentarer:

  1. F´låt....
    Ska skärpa mig.
    Och du, inget ont utan det har något gott med sig! Skönt att få städat och rensat. :-)
    Kram på dig snyggo!

    SvaraRadera
  2. Om d skulle behöva avreagera dig så kan du få komma till mig och renovera =) Hoppas dagen imorgon blir bättre! Du har en grym blogg!!!!!!!!!!!!!! Förlåt att jag inte komenterar oftare! Kram på dig!!
    Frida

    SvaraRadera
  3. Jäkla PMShäxa. Hade hennes syster hemma hos mig idag, jäkla apa....

    SvaraRadera
  4. Hahaha jamen här kommer en pungråtte-kommentar då :)
    Den där PMS kärringen är fruktansvärd och jag tycker att den har blivit värre hos mig efter att jag fick mina barn !? Skäms över mig själv och försöker verkligen att bita mig i tungan och räkna till tio samt ta djupa andetag INNAN jag spottar och fräser ur mig en massa dumma saker.....MEN det är som om det bara inte går att hejda sig ibland. Och då vill jag bara ligga kvar under täcket och skämmas och gråta och svära över världen. Men som du säger....ibland KAN man ju faktiskt ha nytta av den där kärringen hehe
    Önskar dig en bra kommande vecka nu för det tänker jagha innan min PMS kärring anländer om sisådär 1 vecka !

    SvaraRadera
  5. Har inte funkat att kommentera fr WP-blogg hos Blogger via mobilen. Men nu har det hänt nåt. Kram!!

    SvaraRadera
  6. Ja du, jag vet jag kan kommentera mer... kommer liksom inte på vad jag ska skriva.
    PMS käringen kommer till mig med, tror hon far hos mig i torsdags kväll samt i fredags... :(

    Kram

    SvaraRadera
  7. Va grym du är som tog tag i städning av alla saker när humöret inte var det bästa. Du är bra!!
    Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!