fredag 20 september 2013

Hullet har blivit lite fastare tror jag minsann!?

Jag fick höra från en jobbarkompis idag att jag är en sån där envis jäkel! Har jag gett mej den på något så ska jag oxå lyckas med det! Han har så rätt så rätt, har jag bestämt mej för något, så vinner envisheten! Ibland en postitv egenskap, ibland inte. Det beror ju på sammanhanget och vilken man frågar;-)
Ibland kan jag bli sur på mej själv att jag inte gör något bättre med den där envisheten och jävlar anamma! Ja som typ tävlar i något där jag får kämpa mej svettig! Tyvärr är jag en superdålig förlorare, så det kanske är därför jag inte tävlar i något;-)
Men som sagt, har jag bestämt mej för något så ska det oxå genomföras! Jag har gett mej fan på att min mage ska bort! Det kommer att kosta mej många svettiga träningstimmar. Men jag tror det kommer att gå, även om alla fettdepåer inte kommer att försvinna. Så kommer magen iallafall bli mindre!
På någotvis kan jag inte säga att jag kämpar mej blå med att gå ner i vikt, men jag tackar och tar imot varje gång den står minus på vågen!
Men jag tränar, jag äter sunt och jag äter inte socker på veckorna! Helgerna njuter jag av ett (eller ok säkert 4-6 glas;-)) rött och serveras det något gott efter maten så kan jag liksom inte låta bli. Men jag försöker ändå ta "lagomt" mycket.. Ja hur nu man mäter lagomt...? Även en eller möjligtvis en hel mörk chokladkaka kan försvinna ner i mitt gap under helgen! Men smågodis, det har jag inte ätit på flera veckor!!! (Oj oj oj va jag skryter;-))
Men man måste absolut få unna sig, hur trist vore livet annars liksom? Nä man lever bara en gång och då ska man njuta av god mat och annat gött!
Men är det inkomster så är det utgifter! Vet jag att jag ska på kalas, så kör jag någon slags form av träning och så äter jag med gott samvete!
Jag älskar ju att jämföra och att ta kort är den bästa motivationen! Ja helst naken som jag;-) *he*he* Ja för då kommer alla underbara skvanker med på bild;-)
Det har kanske förändrats liiiite på 5 veckor! Hullet har blivit lite fastare tror jag minsann!?
Att jag var en aning brunare för 5 veckor sedan kan vi nästan vara rörande överrens om va?;-)
Mellan dessa bilder skiljer det si så där 5 kg och en himla massa träningstimmar, svett, tidiga mornar och bra mat!
Jag har ett mål. (Ja mål är bra!) Det är att jag ska känna mej nöjd med min mage när vi åker utomlands! Hur länge jag har på mej att få till den "perfekta" magen som jag vill ha? Ja det är en annan fråga, för resan är fortfarande inte beställd;-) *fniss*
Och nej!!!! Jag har inte gått och blivit fixerad vid min kropp att den ska vara så himla perfekt och snygg! Nej så har jag alltid varit, så de så!
Fråga inte Jonas bara vad han tycker om mitt tugg om min kropp... Han har skavsår i sina öron för jämnan för att jag ständigt tjatar att jag vill få en fastare och snyggare kropp och har alltid tuggat om det. Även när jag vägde 30 kuilo mer än vad jag gör idag och 5 kilo mindre än vad jag gör nu! Frågan är, kommer jag någonsin bli nöjd??
Men som sagt, jag är envis, så en plattare mage kommer jag att fixa! *biter nervöst på naglarna och undrar vad jag egentligen har lovat nu?* SHIIIT!
-0,5 kg denna veckan! Snart är jag nere i mina minus 20 igen som jag gick ner hösten 2011 och våren 2012!
Jag jojo "bantare"? Nä tror ni?! *asg*

7 kommentarer:

  1. Galet stor skillnad, du är en sann kämpa som aldrig ger upp! Sånt gillar jag

    Kramen

    SvaraRadera
  2. Gryymt bra jobbat, imponerad av din målmedvetenhet! Fortsätt kämpa ;)

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat, jag håller på dig.
    Lagom minskning också med 0,5-1,0 minus per vecka.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Gud så fin o vacker du är! Helt otroligt duktig. Ja är så lik dig med vikt nojja och ligger på samma vikt och samma problem. Både man o barn får höra samma från mig.. men grabbar tål! Kram petra

    SvaraRadera
  5. Wow! Vilken skillnad! Grymt bra jobbat!! Kramar

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!