tisdag 17 september 2013

Precis som vi ville ha det!!

Jag är så glad och tacksam att vi kunde vara på Strandhotellet och ha våran bröllopsfest! Jag älskar det stället och där har vi tillbringat så många härliga sommarkvällar, bara jag och Jonas, fulla, glada och ibland med massor av vänner! Underbara minnen!!!
Valet var då väldigt lätt, Strandhotellet annars fick det kvitta;-)
Nya ägare sedan några år tillbaka och dom har restaurerat upp hela byggnaden! Behållt stilen med det gamla, men samtidigt smugit in massor av härligt nytänk! Jag älskar verkligen detta ställe från golv till tak!
När våra gäster ankom till festen fick dom snittar, bubbel och varsin lapp med mingelbingo! Ett smart sett att sätta igång pratet mellan folk som inte känner varandra! Vill ni veta mer om just mingelbingo så kan jag så klart berätta det senare!;-)
Vi anlände ca en timme efter att alla gästerna hade kommit  och fick då bubbel och goda snittar och så skålade och kramades vi med alla våra underbara gäster!!
Dukningen hade jag faktiskt inte alls lagt så mycket krut på! Jag sa att vi hade färgerna limegrönt och vitt och att vi ville ha det enkelt. Och vi fick det precis som vi ville!
På fredag eftermiddag träffades jag, Annelie och Hanna och skar isär över 30 lime. Sedan satte vi i bordsplacerings lapparna på en nål med vitt huvud och stoppade sedan dem i limen! Enkelt, snyggt och stilrent!
Vi satt där och myste, drack en cider och var grymt pirriga!
Ja ni ser vilken fantastisk ställe!! Och bordsplaceringen sa vi till våra kära värdpar att kasta om alla så mycket som det bara gick! Inget vett och etikett här inte att man ska sitta bredvid varandra om man är sambos och inte om man är gift! Gammal som ung, släkt eller kompisar, alla olika satt vid borden och jag tror mej veta att det var väldigt uppskattat och att alla trivdes bra!;-)
Det serverades italiensk buffé som var himmelsk god! Att servera buffé på ett bröllop är verkligen något som jag kan rekommendera! Folk hinner prata och mingla. Det blir inte stelt och tråkigt och alla kan välja vad de vill att äta och bli mätta! Först en kall variant av buffé, sedan den varma och till efterätt tiramisu!
Nyfikna på vad dom härliga färgade ballongerna var för något? Nej det var inte bara en färgklick! 11 par som fått en sådan ballong på sin plats, har fått ett månadsuppdrag! Allt från bullbak, biomys till danskurs! De ni! Gud vad vi ser fram imot dessa härliga månader! Först ut i september är min bror och svägerska, biomys! Sa jag att jag längtar till alla dessa dejter med våra härliga vänner? *fniss* JAAAA!!!
Serveringspersonalen var helt underbara! Service ut till fingerspettsarna och allt från vatten till vin var påfyllt innan man ens hann blinka! En STOR stjärna till er!! (Om nu någon av er läser detta;-))

7 kommentarer:

  1. Det ser helt underbart ut, vill veta mer om ALLT!! Maten, musiken, bingon, festen. Och fler bilder. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis... Vill veta ALLT! Och se många fler bilder på er, er familj, släkt och vänner =)

      Radera
  2. Vad fint!! Och håller med om att Strandhotellet är såå mysigt =)
    Kraamis

    SvaraRadera
  3. Vad underbart med ballongerna och månadsuppdrag! Jättefina bilder, snyggt och enkelt.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Absolut vill jag veta mer om mingelbingo ! Låter ju himla kul ! Tell me more !
    Ser ut till att ha varit ett underbart bröllop och precis sådär härligt avslappnat som det ska vara.

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!