lördag 21 september 2013

Jag tror jag gått och blivit allergisk...

Igår hade vi fredagsmys med härliga vänner! Taco, godis, chips, dricka och vin. Precis som det ska vara på en perfekt fredag!;)
Men seriöst, jag tror jag börjar bli allergisk mot rödvin... Seriöst...
Jag kan knappt dricka mer än ett par glas förrens jag blir sjukt dålig dagen efter... Jag är sängliggande idag med jordens hemskaste huvudvärk... Skit oxå.. Bara att acceptera att jag inte kan dricka mer än två 2 glas , för då blir jag apdålig... 
Men bara att bita ihop, dra på sig kläderna och ge oss ut i det underbara höstväder som är utanför fönstret! 
Nej då, jag tycker inte synd om mej själv, bara liiite.... ;) Det var ju inte så att dom öppnade min mun och hällde i mej vinet, nej då jag drack själv och det gjorde jag tydligen jävligt bra...;)


3 kommentarer:

  1. Du, jag har det exakt likadant. Så nu blir det två glas, inte mer, såvida det inte är stor fest. Då ger jag järnet. Som jag ska ikväll... Hehehe...
    Hoppas du kryar på dig snart!
    KRAM!!

    SvaraRadera
  2. Vi är ju bra på olika saker ;-) Nä, skämt åsido det är inte kul att vara bakis. Jag har hört av andra som reagerar så att de tjatar om mer eller mindre tanniner i rödvinet. Att mycket tanniner kan göra att man blir mer bakis???? Men jag har ingen aning om egentligen vad det handlar om...
    Kram o krya på dig

    SvaraRadera
  3. Jag kan inte ens dricka ett halvt glas rött. Blir kräk direkt....
    Jag håller mig till vitt istället ;-)

    Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!