onsdag 11 september 2013

Tårtan!

Vår fina bröllopstårta!
Som inte höll på att bli en bröllopstårta...
Veckan innan bröllopet på fredagen ringde jag till bageriet som skulle tillverka vår bröllopstårta och skulle berätta hur den skulle se ut och vad den skulle smaka! Jo då, det var bara att ringa enligt strandhotellet, den var "bokad"
Kan lova att det blev ett svettigt telefonsamtal som höll på att sluta i tårar..
En vecka innan bröllopet säger dom på konditoriet att dom INTE fått någon bokning på någon bröllopstårta från strandhotellet...
Svaret blev: Vi är ledsna, men vi har två andra bröllop att göra tårta till...
Just där och då vet jag inte riktigt vad jag sa? Men hon, den där vänliga kvinnan på den andra sidan linjen sa att dom naturligtvis skulle ordna detta till oss! Hon hörde förmodligen min panik, tårar och skräck i min röst!!
Tårarna som bränt hårt bakom ögonlocken, smög fram som i en storm och jag lättade 50 kilo!
Och den var sååå fin! Bättre bilder kommer sen, när våra andra bilder från fotografen kommer! Den gick i vitt och limegrönt. Precis som vårt bröllop gjorde! Och den var sååå god!!
Det som jag nu i efterhand kan ångra en gnutta är att vi inte hade en fotograf med oss in på kvällen oxå... Inget ont om mobilkameror... Men en "riktigt" kamera tar ju faktiskt så mycket bättre bilder...;-)
Dessa har jag fått av mina kära vänner Jouline och Martina som de tog på oss under själva "uppskäret" av tårtan!!
Lovar att ni kommer att få se mer från våran härliga underbara kväll! Har massor av härliga smaskiga bilder!;-)
Det fina bröllopsparet som står på tårtan hade mina svärföräldrar när dom gifte sig för över 40 år sedan!
Och JA, vi har sparat den minsta tårtan! Den ligger i frysen och kommer att ätas upp på vår första bröllopsdag!

2 kommentarer:

  1. åh man blir helt pirrig i kroppen när man läser å ser bilder från bröllopet,det var en sån underbar dag/kväll.Skulle bara säga att jag inte är så förtjust i tårtor,men denna var verkligen supergod.Puss på dig från PRO

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att det löste sig! De kanske inser att man måste vara Väääldigt tillmötesgående med panik-ångest-fyllda brudar?! ;-))

    Kram M

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!