lördag 7 september 2013

Kontraster...

Det känns som om jag ramlar ner i något slags hål... Ett hål av en mini depression.. Jag vet det låter helt galet! Jag ska väl inte vara deppig en vecka efter att jag blivit fru Grunditz...
Men på någotvis så är kontrasterna så in i bövelen stora att dom är svåra att greppa..
Idag är det en helt "vanlig" lördag... Inget på agendan, bara vara! Skönt faktiskt! I år hoppar vi byns största fest, cykelfesten! Känner att vi måste hinna landa lite i detta som vi haft runt om oss! Andra får sköta det åt oss i år. Äta gott, bli skit fulla och må piss imorgon! *fniss*
Tvätten hänger i hallen, i tvättstugan och på övervåningen och stirrar ondskefullt på mej...
Dessa kontraster gör mej helt galen.. Idag står jag och plockar tvätt, tvättar och plockar...
Förra veckan satt jag precis nu i en frisörstol med mina underbara vänner Hanna och Annelie tätt intill mej! (Och söta brudnäbben Elsa som också gjorde sig fin i håret!) Vi gjorde oss fina och drack bubbel och var väldigt lugna, faktiskt!!
Vi hade en hel dag och natt framför oss och vi var galet spända inför den stora dagen!!
KONTRASER!!!
Idag har vi varit gifta i en vecka! En hel vecka har gått sedan vi hade vårt drömbröllop!! Galet va tiden går fort!!
Jag har redan planerat att vi ska förnya våra löften om 10 år och ha en lika stor fest då!
Kontrasterna som kastas runt så här får mej att gråta en liten skvätt, det får man. Då känns det bättre!!
En sak är i alla fall säker... Det känns helt underbart att vara fru Grunditz och att ha min älskade Jonas som min ÄKTA make!!!

2 kommentarer:

  1. Men visst är det väl ändå kontrasterna som gör livet lite extra värdefullt? Att man genom dessa förstår topparnas värde och som gör att bottnarna ändå är möjliga att ta sig upp ifrån då man vet att topparna finns.....
    Avundas dig att ha ett så vackert bröllop att fundera kring när dagarna känns grå.
    Men jag vet att en dag....en dag är det min tur!
    Ha en fin helg fru Grunditz!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja kontrasterna är stora och allt är så spännande , kul ,pirrigt, nervöst och allt på en gång innan bröllopet och man liksom faller ner platt som en pannkaka efter att det roliga är slut .
    Vi gör något mysigt varje år på bröllopsdagen , när vi hade varit gifta i 5 år så återupplevde vi bröllopsnatten på nytt igen på samma ställe i samma hotellrum och jag tror nog att jag njöt mer då än på den "riktiga bröllopsnatten" . Hade liksom mer ork då haha och njöt av spabehandling , bastu och god mat - ljuvligt !
    När vi sen firade 10-årig bröllopsdag blev vi kidnappade av gänget från möhippa/svensexa och åt på samma restaurang som då vi blev kidnappade 10 år tidigare - himla kul !
    Njut av kärleken ;)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!