söndag 22 september 2013

Muskelbristning?

Vi har tillbringat vår förmiddag på byns fotbollsplaner! Cup för Douglas och hans lag. Grymma killar som kämpade så svetten flödade. 2 förlorade matcher och 2 vunna!!
Alltså vissa lag... Barnen är 8 år och det är bara på lek. Men man ser och hör vissa tränare som tar detta på dödligt allvar och tror att barnen är äldre än vad dom är och gormar och skriker på dem... Jösses säger jag bara...
Jag är så KLUMPIG!! Under första matchen behövde Fabian kissa och jag följde med honom in i skogen. När vi skulle gå tillbaka till planen halvsprang jag ner för en backe, gled till med foten och PANG, något hände på framsidan av låret.
Jag fick en enorm värk och gick några steg. Gick fram till Jonas och sa att jag nog svimmar. En hög orkester som satt i en tunnel spelades högt i mina öron, det svartnade för ögonen, jag blev likbek och ett hemskt illamående kom. Härliga människor omkring mej fångade upp mej och jag fick stoppa huvudet mellan mina ben tills det gått över....
Jag vet inte vad som hände? Men jag tror att jag fått en muskelbristning? Det gör förfarande förbannat ont så här 4 timmar efter och jag kan knappt gå....
Alfred började fråga efter 10 minuter när vi skulle åka hem, han är verkligen ingen fotbollskille och gillar inte att vara med på sånt här;-) Efter ett tag lättade det och han hittade flera kompisar att vara med!
Åh herre jösses alltså. Fabians humör... Gode gud ge oss styrka 12 timmar per dag över hans utbrott... Tur att favorit "moster" var där så att han fick hänga med henne! Då blir han som en liten solstråle när han får vara med henne! Tror nästan att han snart får flytta dit;-)
 Hösten är verkligen här på allvar nu.. Mösspremiär för mej och tja, det känns ändå ganska ok! Perfekt när håret är som en stor smörklump. Bara dra på sig en mössa så döljer man skiten!,-) Och jag älskar denna snygga mössa som kommer från Wcollektion!
Ignorera mina hänglock (ögonlock).. Jösses vad dom hänger över fransarna, hur ska detta sluta? Tror jag börjar bli gammal nu, hängögon och muskelbrisning.. *suck*
Mitt stackars lår... *grinar en skvätt* Inte ett endaste märke, inget blått, inget svällt. Bara så in i jävelen ont... Måste googla på detta. Värken går ner i knäet, upp i rumpan och det är som värsta tandvärken som pulserar. Vila och smörja med typ voltaren gel kanske hjälper?
Mitt stackars lår... Men hur ska jag kunna vila? Hur ska jag kunna vara stilla i flera dagar utan att jag kryper ur skinnet??

7 kommentarer:

  1. Ooops. det där lät inte bra.

    SvaraRadera
  2. Vad läskigt det lät, kanske borde ringa vc och få det kollat direkt.

    SvaraRadera
  3. Tipsar om Ibumetin gel att stryka på.
    Hoppas det snart går över.

    SvaraRadera
  4. Men mössan är för jäkla snygg!!

    SvaraRadera
  5. Svar
    1. Inte så mycket att se en igenväxt muff ;-) *ha*ha*
      Kram på dej du anonyme som förmodligen är en man som inte vågar stå för vem du är!! Du vet väl om att jag är nygift;-) He He

      Radera
    2. Jag håller nog med anonym tror jag :P

      Radera

Tusen tack för din kommentar!