torsdag 26 september 2013

Med knappa 3 månader kvar på detta året...

Hua, vet ni? Nu är det ynka 3 månader kvar till jul. TRE(!!!) fnuttiga månader. Herrejösses vad tiden går fort, både på gott och ont... Ett år går riktigt fort!
Jag tänkte jag skulle följa upp min mållista som jag skrev i början av januari, ja jag hade inga nyårslöfte utan mål! Ja löften och mål må vara sammalika liksom, men inte för mej! Mål är inte så drastiska som löften!;-)
  • Springa 1 mil innan april månad är slut! Nej, nej, nej det gjorde jag inte. Men jag sprang och gick mååånga mil, men inte en mil innan aprils slut!
  • Springa 2 mil innan 2013 är slut! NEJ! Hua, nej! Det här med att springa verkar inte alls varit men stora grej detta året. Jo springa, men inte så långt som jag gjorde 2012...
  • Stressa mindre... Ja! Jo jag måste säga att jag lugnat ner mej betydligt mer än förut! Jag vet att det är lätt att säga just nu när livet inte är så stressigt. Men vem tackar än egentligen för att man stressar ihjäl sig?
  • Anmäla mej till ett lopp! Nej.. Alltså nu får jag ju dåligt samvete ju... Gud vilka förhoppningar jag hade på mej själv att springa under 2013...
  • Bli mer ekonomisk och tänka igenom mina inköp bättre än vad jag just nu gör... Både ja och nej. Men jo faktiskt! Inte så mycket spontanköp numera som förr...
  • Shoppingförbud i 2 (!!) månader = Inte shoppa NÅGONTING till varken mej eller kidsen.... Tjolahoppsan, NEJ... MEN, ja med ett stort MEN. Under augusti månad köpte jag bara grejer till bröllopet knappt något annat. Och denna månaden har jag "bara" köpt ett par byxor! Så nästan...;-)
  • Ta med familjen utomlands! Nej, men snart hoppas jag! Vi spanar för fullt på en resa någon gång i november/december!!
  • 2 sockerfria månader i sträck,vilket då innebär att jag inte ska äta godis, fika eller glass.... *host* Nja... Både och! Jag åt inget godis, knappt något fika eller glass i augusti. Men under våren och sommaren proppade jag mej full av detta underbart goda som nästan pirrar i k*ullar i munnen. I september knappt något. Lite mörk choklad på helgen. Så helt misslyckad är jag ju inte;-)
  • Träna minst 4 gånger i veckan! JA!!! Gud jaaaaa, iallfall dom sista 5 månaderna!!!
  • Sova minst 8 (!!!!) timmar per natt... Faktiskt, ja iallafall i perioder!
  • Gå ner dom sista kilona och liksom fita till kroppen! JAAAAA!!! Det börjar hända en hel del på den här kroppen, sakta men säkert och bättre än vad jag såg ut i december/januari!
  • Göra om övervåningen! Nej, bara omöblering... Men det känns ändå ganska ok!
  • Bli en bättre och snällare mamma.... Hmm, ja jag vet inte ja. Men jag tror det. Men det kanske mina kottar vill diskutera med er;-)
  • Och sist men inte minst, GIFTA mej med min älskade Jonas!!! Jamen JAAA och gift är jag!!!
Så summan av denna mållist! Tja, jag är nog ändå ganska så nöjd med mina mål som nästan är uppfyllda och jag har ju som sagt 3 månader på mej att uppfylla dom andra målen som inte är uppfyllda ännu!
Det roliga var/är att dom målen som jag trodde att jag absolut skulle falla på var: att bli fru Grunditz, få till 8 timmars sömn och shopping förbudet;-)
Inget inlägg utan bild...;-) Och jag fick en aning tilt i hjärnan. Vad ska jag ha för bild??? Jag valde denna. Bilden kanske inte har så mycket med mina mål att göra, eller jo lite kanske.;-)
Men jag är förbannat stolt över min vikt(iga)resa och det känns bra att visa upp denna! 
Återigen, kan jag så kan du! Inget är omöjligt och gör som jag, sätt upp mål, stora som små, på lång sikt eller på kort! 

4 kommentarer:

  1. Fatta att du har gått ner 20 kilo. TJUGO!!!!! Helt fantastiskt och galet!
    Du, maila mig om resa, om ni inte behöver boka lååång tid i förväg kan jag hjälpa...
    Ha en fin dag. Glöm inte att du e BÄST!
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Det viktigaste och största målet är ju 100% uppnått, och det är ju bröllopet! Resten är ju på god väg och det är väl det viktigaste med mål... att man har ett mål att kämpa mot.
    Kram på dig snygging

    SvaraRadera
  3. Du är så jävla duktig & jag är så jävla lat.. Uscha... Jag vill med gå ner i vikt.. Just nu mår jag bara dåligt av hur jag ser ut & så... Men orkar ju ingenting!

    SvaraRadera
  4. Duktiga du! =)
    Du kan va stolt tycker jag, tjugo kilo är mycket! :)
    Grattis till dig!

    Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!