fredag 6 september 2013

En knöl...

På söndagen innan jag började jobba efter semestern fick jag snuskigt ont i min handled... Jag hade inte gjort något och knappt lyft ett finger på hela sommaren... Så vart kom det onda ifrån??
Sen har handleden gjort lite småont, lite som tandvärk, ilat och jag har haft svårt att greppa saker.. Men sen har det kommit och gått och sedan inte tänkt på det mer...
I söndags kom en liten knöl från ingenstans. Den är stor som en ärta, stenhård och ömmar. Men själva "handledsvärken" är nu borta..
Vad kan detta vara? Mmm, jo man får ju en liten konstig känsla i magen och dessa hjärnspöken skriker därinne i huvudet... En knöl stor som en ärta... Vad kan detta vara?? Någon som vill leka doktor?;-)

8 kommentarer:

  1. Kan vara en ganglion senknuta. Inte ovanligt. Gå till läkaren o visa upp den. Kram /Berit

    SvaraRadera
  2. Camilla Milla Bergström6 september 2013 kl. 09:38

    Tror den är ofarlig.
    Hade en sån förra året fast på översidan av handleden och var hos läkaren.
    Ingen fara, den går oftast bort av sig själv.
    Har för mig om att det är ledvätska som läckt ut men är osäker :/
    Är iaf hård som en ärta men min försvann.
    Börjar dock få en ny men så länge den försvinner så...
    Mvh
    Camilla

    SvaraRadera
  3. Säger som föregående talare :). Min dotter hade det på handen för något år sedan. Den går över av sig själv. Man ska inte få hål på den, för då kan det bli inflammerat.
    Kram Elin.T

    SvaraRadera
  4. Jag fick en likadan för några veckor sen som dessutom blev alldeles blå. Men i mitt fall var det visst ett sprucket blodkärl som sen blev en liten knöl. :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag håller också med...Ganglion..

    SvaraRadera
  6. Hur lång tid tog det innan den försvann från att du upptäckte den ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är fortfarande kvar och något större...

      Radera

Tusen tack för din kommentar!