måndag 23 september 2013

Förvirrad och kreativ!

Alltså jag är just nu den mest förvirrade människa. Jag klandrar verkligen inte dom föräldrarna som glömmer sina barn lite här och var... Jag är banne mej precis likadan. Nej kanske inte att jag skulle glömma bort mitt barn i en stekhet bil. Men...
Efter jobbet brummade jag till förskolan och skulle hämta upp kidsen. Jag hittade Fabian direkt, men vart var Alfred... Jag gick omkring en sväng på gården innan jag högg tag i en pedagog och undrade vart Alfred var? Nä ingen Alfred, kan han vara inne måntro? Vi gick och letade typ i 15 minuter innan det slår mej! Men herreguuud, farmor hämtade ju upp honom redan 13:15 för att han skulle på simskola och sedan följde han ju med henne hem!
Sååå förvirrade och tja pedagogen med. Men hon kunde iallafall skylla på att hon nyss hade kommit ut och kanske inte så lätt att hålla reda på alla barnen...
Vi har varit på föräldramöte på Fabians avdelning nu ikväll! Sååå kul att få ta del av vad dom sysslar med på dagarna! Kreativa är dom små liven och det är verkligen så kul att vi har en kreativt återanvändningscenter där företag runt om här får lämna in gamla grejer som våra barn på förskolan får använda sig av!
Vi fick oxå skapa ikväll. Av lite roliga grejer skapade vi denna HEN, japp för ni vet väl hur viktigt det är inom förskolevärlden att leksakerna inte ska vara könsbestämmande. Så på våran hen gjorde vi just ett hen kön. Vill barnen att det ska vara en pojke imorgon så bara vänder dom på handtaget så blir det en snopp, vill dom att det ska vara en flicka, så vips vänd handtaget åt andra hållet!
Denna symboliserar en glad och rolig HEN, precis som vi vill att våra barn ska ha det på förskolan!
Fattar ni vad det är svårt för mej att inte skriva dagis och fröken.. Skitsvårt, men jag lär mej;-)
Fabian tyckte att deras avdelning minsann skulle ha gardiner! Klipp och klistra lite och vips hade han gjort små söta gardiner! Fantasin är det då inget fel på och visst var dom fina;-) Och orange färg, precis hans favvofärg!

1 kommentar:

  1. Det var en gullig "hen-gubbe" eller heter det filur då?
    Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!