tisdag 10 september 2013

Halvfärdigt...

Hösten närmar sig med STORMSTEG och jag gillar det INTE... Men bara att acceptera att vi nu har si så där 6 månader framför oss med kyla, regn, storm, mörker och massor av snö. Tids nog accepterar jag väl det, men inte just nu!
Och med hösten kommer oxå det här med att fixa hemma.. ALLTID på hösten så blir jag så där grymt sugen på att fixa och greja här hemma! Helst vända om på allt och måla om, möblera och göra om så mycket som det bara går. Men nu växer ju inte pengar på träd, så jag får helt enkelt accepterar att just alla dessa förändringar som jag vill göra här hemma bara är en stor dröm....
Vi kanske skulle ta tag i dom där sakerna som liksom bara har blivit stående...
Den arga snickarn skulle fan gråta blod om han kom hem till oss.. Halvfärdigt lite överallt. En måla list, en brun list, en fattad list och ja mycket mer...
Det är ju snyggt att ha tre olika sorters färg på listen som bilden över. Kanske inte så konstigt att man inte trivs på övervåningen... *harkel* Jonas han är världsbäst på att börja med projekt, men att sedan slutföra dem, ja det är ju en annan femma...
Vattenskadat badrum på övervåningen, blev till ett helt nytt för snart 3 (!!) år sedan. Men listen på hörnet saknas fortfarande... Och det här med att pilla på tapeten är ju väldigt roligt tycker våra kids...
Han, ja min käre man. Han var väldigt flitig i somras och började måla grunden ute svart! Jäklar va snyggt! Men jäklar va synd att han slutade måla där på halva grunden.. Halvfärdigt...
Vi hade en gång en kanin... Kaninfan är nu i kaninhimlen.. Han blev tokig och började anfalla oss... Ja det är en annan historia, men kanske inte så konstigt att han blev knäpp med tanke på hur Alfred behandlade den stackarn...
Kaniner är gnagare.. Kaniner gnager det vet vi ju.. Han gnagde typ upp hela vår hall... *dubbelsuck*
Vi har små konstverk här hemma lite var stans...  Pennor och mina pojkar går väldigt bra överens... Jag funderar på att tapetsera om dessa garderobsdörrar i tvättstugan. Men å andra sidan kan jag tycka det är lite charmigt med deras konst där...
Ett tag hade Douglas dille på att rita "kissgubbar" lite var stans här hemma... ÖVERALLT kunde man hitta dessa gubbar.. Dom sitter fortfarande kvar där han målat dom, både i taket i TV-rummet, på kontoret, på lilla toan och i tvättstugan...
Allt är halvfärdigt, skitigt och rörigt här hemma och jag blir tokig.. Jag sliter mitt hår. Jag vill oxå ha så där fint välvårdat hem som alla dessa toppbloggare har... Vitt, renstädat och fint...
Ja ja kanske kommer vi att få det sen, om så där 20 år när kidsen flyttat hemifrån och vi funderar på att sälja huset;-)
De där halvfärdiga kan vi i och för sig fixa, vi ska bara....
Funderar starkt på att söka in till något av alla dessa inredningsprogram! Tänk om dom kom hit och fick till en riktigt bra övervåning med tre sovrum, mysigt TV-rum och alla dom där smarta förvaringarna!!

2 kommentarer:

  1. Men du, skavanker har vi ju alla hemma. (Eller, är det bara jag också...?) Det kliar i alla fall i mina fingrar med att fixa här hemma... Gillar att du visar era "hus-skavanker"! :D Kram

    SvaraRadera
  2. Har vi inte alla lite så hemma. Ja förutom dom med massor med pengar that is.
    Så länge ni trivs och mår bra så kommer både tid och pengar att fixa allt annat senare. :)
    Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!