fredag 29 oktober 2010

Tankar....

Jag blir sååå trött på människor som ständigt är argaoch griniga, vänder kappan efter vinden och går och är sura helt i onödan... Folk som inte ringer för att jag inte ring på länge... Men hur svårt kan det vara att lyfta på telefonen och ringa eller skicka ett sms bara för att visa att man tänker på varandra... Livet är väl ändå för kort för att gå och vänta på att någon annan ska göra det först? Okej alla kan ha en dålig dag, de har jag med. Men när det dåliga humöret bara rullar på och man helt plötsligt blir nonchalant och låtsas att allt är bra och ger en falsk sida av sig, då undrar man ju om vänskapen är något att slösa tid på?? Allt skitsnack som folk sprider och dessutom gottar sig i folks olyckor, whay??? Kompisar/släkt som suger alldels för mycket energi från mej orkar jag inte umgås längre. Visst kan man "göra" slut med dem? Bara för att man är släkt, måste man vara vänner för det? Varför ska jag må dåligt och bli upprörd för att andra beter sig dåligt? Har kommit till den där gränsen där jag tycker att min tid är alldels för dyrbar här på jorden och då tänker jag inte slänga bort den på människor som ständig är negativa hela tiden, så de så!

3 kommentarer:

  1. Kan inte annat än att hålla med!
    Jag känner precis som du gör. Lite därför jag har tagit bort mig från facebook.

    SvaraRadera
  2. JA!!! Man kan absolut "göra slut" med vänner el släkt. Vänner är till för att vårda och vårdas av dvs man ska må bra av sina vänner!!! Sen har ju alla dåliga dagar o alla relationer mår bra av lite konflikter då o då tycker jag man ska ju trots allt vara sig själv o alla är ju inte lika. Som du skriver livet och tiden är allt för värdefull för att slösa på människor som inte är värda det! Kram <3

    SvaraRadera
  3. Håller med dig fullständigt. Har rensat en hel del de sista 3 åren. Den största brytningen var ju med en sk mamma som jag bröt med för 3,5 år sedan, det bästa jag någonsin har gjort. Har även "gjort slut" med andra oxå som bara suger energi av mig och tillför negativa saker istället. Stå på dig, DU ska må bra, låt ingen annan säga något annat. Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!