tisdag 5 oktober 2010

Host, host, host.....

Stressades om en galning imorse för att hinna någorlunda till dagis. Letade vantar som en tok, för idag var det inga varma vindar som blåser... Jag köpte 5 par finger och tum vantar för några veckor sedan. Var av tumvantarna inte ens var uppackade... Hittar inga av paren på morgonen. Blodet i kroppen bubblade och jag kände att all ilska höll på att komma ut ur öronen. Vart har alla vantar tagit vägen? Jag har lagt ett par på barnens platser, men inga är kvar där nu.... Sånt retar mej så fruktansvärt mycket:-(
Fort i med 2 i vagnen och en på cykel och så iväg så att vi skulle komma i någorlunda tid till dagis idag. Douglas hostade hela vägen, han har hosta nu i en vecka och det har inte blivit bättre. Känns som om hans lungor snart ska hostas upp och hans hosta förvärras på nättrna...När vi klev innanför dörrarna på dagis hostade han så mycket så att det kom upp en massa slem, bara att vända på klacken och gå hem igen. Vi lämnade dock kvar Alfred på dagis, han behöver leka av sig lite;-)!

Puffarna är slut så jag måste ringa för att få nya recept. Tänkte köpa en receptfri hostmedicin till honom så länge, men jag vet inte om det hjälper. Kanske att kasta pengarna i sjön? Någon som provat någon bra hostmedicin?

Så idag ska vi bara ligga inne och mysa och inget göra. Kanske just vad min kropp behöver just nu. Är stel som en pinne och det känns som om kroppen vore 100 år;-) Ska köra ett pass ikväll och hoppas på att träna bort träningsvärken! Nu ska jag krypa ner hos min lille tv kille och myyyysa!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!