måndag 18 oktober 2010

Bortskänkes....

En stycke ögoninflamation som vägrar släppa. Är inne på sin femte dag och har förmodligen smittat de andra ögat med:-( Och en BIG finne som lyckats sätta sig precis vid ögonbrynet så det ser ut som jag varit ute och slagits i helgen;-)
Tips önskas på att få bort en ögoninflamation utan att behöva gå till doktorn?!
(Och jag vet att jag inte borde sminka mej och inte ha linser... Men jag vägrar ha glasögonen på mej.... Känner mej som en trotsig tonåring;-))

8 kommentarer:

  1. När jag hade ögoninflammation sist jag var sjuk.. Köpte jag en tub på apoteket noviform heter den.. Fungerade jätte bra och ögoninflammationen var över på bara ngn dag!!

    SvaraRadera
  2. Går ofta bort om man tar kokat vatten och tvättar utifån och in. Men när jag var yngre tog jag kamomill-te och tvättade med.
    Kram J

    SvaraRadera
  3. koka upp kamomilte och låt det svalna , badda sen ögat med det.Hoppas att det funka! krya på dig!

    SvaraRadera
  4. Och så måste du komma ihåg att byta mascara! Alla bassilusker frodas där!

    SvaraRadera
  5. För att slippa slänga mascaran (bara för smålänningar) så kan du lägga den i frysen några timmar, men se till att den har tinat ordentligt igen innan användning=D

    Kram Emma

    SvaraRadera
  6. hej för att bli av med ögon inflammationen
    så ska du ej ha mascara och behandla med salva eller droppar.
    jag har haft ögoninflamation några gånger
    krya på dig
    kram Åsa

    SvaraRadera
  7. Instämmer med tidigare tips. Hoppas det ger med sig!

    SvaraRadera
  8. Jasså!! Är det du som smittat mina barn??? *arg som ett bi*

    Jaja, ungarna har ändå feber så det kvittar om de ser eller ej...

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!