onsdag 9 maj 2012

Små hyss är bättre än stora...

Emil  i Lönneberga, eller jag menar förstås Alfred har varit igång med sina hyss igen... Dock hann jag stoppa hysset denna gången, men det var mycket nära att vi blev av med en persienerna på övervåningen...

Jag var nere och grabbarna var på övervåningen och lekte när jag hör hur Alfred gör sig till en liten snabb vessla och drar allt vad han kan ner för trappan, rusar in i köket och rotar runt bland sakerna i lådan.... Jag hör hur det låter klipp klipp på väg upp i trappan och jag börjar ana oro...
Jag frågar vad han gör? Inget svar... Jag rusar upp och då står han på en pall vid fönstret och ska precis klippa av själva linan till persienen... -Det ska vara mörkt här inne och det är en knut på, fick jag till svar...
Tjolahopp liksom, där höll vi på att bli en persien mindre på övervåningen... Herregud, när ska hans hyss växa bort? Det blir ju inte precis bättre med åren...
Ja ja denna gången hände inget och det var ingen tv som fick ta sig ett bad, inte heller några inpillade stenar i motorhuven...;-) Små hyss är bättre än stora och man får vara glad för dom små hyssen! *fniss* Jag undrar just vad det ska bli av honom när han blir stor?;-) Men å andra sidan så har det ju blivit folk av mej så... *fniss*

2 kommentarer:

  1. Haha men liten.. :) Han växer nog ifrån det. I sinom tid. ;)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hihi vilken buse =) Kika gärna in på min matblogg och tävla i min nya tävling =)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!