onsdag 9 maj 2012

Dagens uppdrag...

Arbetsförmedligen...
Har varit uppe i grannbyn på arbetsförmedlingen! Basinformation stog det på mina handlingar... Och ja jag vet inte om jag blev så mycket klokare? Nej bara mer deppig tror jag... Herregud säger jag bara. Tror minsann att de borde byta ut sin personal där med lite nytt fräscht blod med lite nytänk....

De sas faktiskt rakt ut att det är bättre att vara hemma helt och stämpla än att ta lite ströjobb hit och dit. Helst sjukt enligt mej och vääääldigt tragiskt...

Nästa vecka ska jag dit igen och lära mej skriva personlig brev och CV.. Jag frågade att om man nu redan kan det och har ett skrivet hemma som jag skickat runt till massor av jobb; behöver jag komma ändå? Jajamensan! Jaha...

A-kassan verkar strula för de flesta som var där.. Ja men så bra då...:-(
Nej nu ska jag inte vara så negativ, för det är verkligen inte så jag är... Nu ska jag vara positiv och glad och hålla alla tummar och tår att jag snart får ett jobb och slippa både a-kassa och arbetsförmedlingen... Ja för vem vill egentligen vara arbetslös???

5 kommentarer:

  1. Haha visst är det härlig persnal som jobbat på arbetsförmedlingen :)
    Fick hör att jag nog borde flytta för att hitta ett jobb och att det finns inget jag kan få då jag varit mamma ledig så länge...
    Får väl börja plugga istället :)

    Det var sååå kul och se dej i helgas och du var såå fin i din svarta klänning!

    Massa kramar

    SvaraRadera
  2. Usch jag känner igen vartenda ord du skriver. Har själv gått utan jobb sedan December och håller på att bli tokig på just AF. Jag har ändå fördelen att tillhöra TTR och då får man vara lite mer ifred från AF. Men vissa samtal och möten måste man ta. SUCK!!! Hoppas du hittar något snart eller att någon hittar dig:)

    SvaraRadera
  3. Deras jävla regler alltså! Man kan ju bli tokig....... Jag var ju arbetslös förra vintern i ett par månader och hade sånt jäääävla strul med à-kassan. 2,5 månad tig det innan jag fick en spänn!!

    SvaraRadera
  4. Jag hoppas det ordnar sej för dej:)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Haha, jag är ju en av de som inom kort ska tillföra AF i vår stad lite nytänk.
    Återkommer till dig när jag lärt mig allt.;)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!