tisdag 8 maj 2012

Game Over...

Känner att jag bara borde gå och lägga mej och helst dra något gammalt över mej...
Denna dagen..
Mina kära kids tar knäcken på mej med deras bråk och skrik... Och att gå hemma och vara arbetslös är verkligen ingen hitt.. I och för sig har jag inte hunnit trappa ner så att jag känt att jag är arbetslös... Nej dagarna har liksom ändå sprungit bort med alla grejer som jag har gjort...

Imorgon ska jag, eller kanske skulle (?) jag på arbetsförmedlingen på en basinformation om hur man söker jobb! Jag visste att det var imorgon och kikade på pappret nu ikväll, men där står det ingen tid.. Då inser jag: Jag har missat att skicka in ett jäkla papper... De avgörande papperet som både min a-kassa och arbetsförmedlingen måste ha.. Jippi liksom, hur faaan kunde jag missa det? Så nu sitter jag med en STOR klump i min mage och undrar hur det kommer att gå? Kommer jag inte få stämpla nu, missa så där en 2 veckors ersättning...?? Hur kunde jag missa detta? Jag som annars är så noga...

Skickade genast ett mail till min handläggare på arbetsförmedlingen, men får bara tillbaka mailet att det inte finns någon som har den adressen... Hur kan man som handläggare ge en felaktig mailadress? Sköter man inte allt via mail nu för tiden?? Eller jobbar dom enligt stenåldersmetoden??

Nu är det Game Over och jag ska gå och lägga mej... Hoppas jag somnar för sömn är verkligen vad jag behöver just nu, har typ sovit kasst sedan flera dagar tillbaka...:/
Och så ska jag be till de högre makterna att jag kommer att få komma på en intervju inom kort om ett ev blivande jobb;-)

7 kommentarer:

  1. Oh hjärtat! Jag vet...det suger när man själv råkat missa nåt viktigt lixom. Men mailen borde ju va rätt...och ja man sköter väl(?) allt via mail?
    KRAM KRAM!

    SvaraRadera
  2. Oh bummer. Men du, det löser sig.
    Sov, få ny energi och vakna upp till en ny dag i morgon!
    Stor Kram!

    SvaraRadera
  3. Håller alla tummar och tår för dig på alla sätt och vis!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hoppas du kan sova i natt, och ta nya tag i morgon. Jag håller alla tummmar för att det löser sig för dig.
    Styrkekramar till dig

    SvaraRadera
  5. Det kommer att ordna sig ska du se.
    Skickar en super-duper-mega-bamse-kram!!

    SvaraRadera
  6. Fy vad jobbigt, hoppas det fixar sig idag! Mne grymt klantigt av händläggaren att ge fel mailadress!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Lycka till och hoppas du snart har ett jobb! Man blir galen av att bara gå hemma...

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!