torsdag 17 februari 2011

Tvättmedel...


Är nog inte ensam om att förbruka mycket tvättmedel...;-) Jag vågar inte ens tänka på hur mycket de går åt här hemma på ett år, men med tanke på att maskinen går minst 5 gånger i veckan så blir det ju en del...
Jag har använt mej av VIA så länge som jag kan minnas och tycker den har funkat bra! Har även köpt flytande VIA och tycker att den är snäppet bättre, dock är den betydligt dyrare än pulverformen och därför så köper jag inte den så ofta. (Som den sanna smålänning jag gått och blivit;-))
Men nu tycker jag att de har blivit allt mer fläckar på barnens kläder och de går ej bort med VIAs tvättmedel mer... Jag sprang på ICAs egna tvättmedel och köpte hem några paket och jag måste säga att jag banne mej tycker att ICAs är bättre än vias tvättmedel....

Annars vad ska jag använda mej av för tvättmedel för att få tvätten SKINANDE REN? Vad använder ni er av för något märke? Tips mottages gärna så att barnen slipper gå och ha prickiga kläder på sig;-)

8 kommentarer:

  1. Undra hur mkt pengar man lägger på tvättmedel egentligen? Säkert en förmögenhet!
    Jag använder Ariel Senitives flytande tvättmedel för både color och white. (Mina barn har känslig eksemhy och flytande är bättre än pulver då) Det tvättmedlet kan jag också rekommendera om du vill testa nåt :)
    Kraam

    SvaraRadera
  2. Jag använder via White och via colour och tycker att det funkar bra. När det är svåra fläckar använder jag även vanish.
    Vanish är helt otroligt bra tycker jag, har fått bort både vinfläckar och oljefläckar med det.
    Vågar knappt tänka på hur många tvättmaskiner jag kör i veckan, men det är åtminstone minst 7-8 maskiner.

    SvaraRadera
  3. Jadu jag använder ICAS men de funkar ju inte ALLTID, men oftast iaf.. Någon sa att de hade bra på Dollarstore men minns inte vad det var =( Tyvärr!

    Ja en 4a för dig och en 3a för mig =) Synd bara att man är ensam om det.. hmm.. Än så länge iaf =)
    Kramar!!

    SvaraRadera
  4. Jag använder olika tvättmedel, men oftast Via tror jag. Men på barnens svåra fläckas så gnider jag alltid in lite YES-diskmedel som får ligga en stund innan det tvättas. Det är super och funkar varenda gång. Inga prickiga kläder här inte*fniss*
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vi shoppar ju pa Meijer (typ ICA)har i Lansing och jag anvander ett av deras egna marken. Har insett att det ar mycket battre an de andra och sa mycket billigare! Brukar alltid testa deras produkter forst innan jag ger mig pa markesprodukterna... Funkar sakert 90% av tiden...

    Kram

    SvaraRadera
  6. Då ska jag testa de, har använt via länge och tyckte att alla fläckar gick bort så bra, men nu den senaste tiden har de blivit helt tvärt om, de kanske har ändrat någon ingrediens:)
    Brukar oxå använda yes diskmedel till fläckar, de funkar bra

    SvaraRadera
  7. Oftast via och om det är någon fläck som inte försvinner sprejar jag lite Ta Bort på fläcken. Fungerar skit bra! T.o.m intorkat rödvin försvinner utan problem :)

    SvaraRadera
  8. Hej Karolin! Jag använder ett tvättmedel vi säljer på vårt jobb, Ocean dubbeldryg heter det. Det är en hink på 9 kg, som räcker hela 432 tvättar!!! Var in på deras hemsida och kikade, en sån hink kostar dock 699 kr.....(billigare på Öje Produkter ;-))men du använder den till både vit och kulör tvätt, sen kan du tillsätta ett blekmedel till vittvätten om du vill det!

    Jenny Andersson

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!