tisdag 22 februari 2011

För exakt ett år sedan...

....låg jag på förlossning på värnamo sjukhus. (Och var så här snygg, bilden under;-))
Måndagen den 22 februari klockan 08:00 skrev vi in oss på på förlossningen på Värnamo sjukhus. Efter en helvetsförlossning med Alfred blev jag lovad en igångsättning med bebis nummer 3, 2 veckor innan BF. Jag blev igångsatt strax efter 9 på morgonen (GEL) och värkarna kom igång på en gång höll i sig hela dagen, men den lille bebben ville ändå inte komma ut. (Inte undra på det med över -20 grader utanför sjukhusfönstrena...;-))

Jag hade pinande värkar under hela dagen och tror att just denna måndagen var den längsta i både Jonas och mitt liv. Vi väntade, klockade, väntade, åt lite och väntade lite till men ingen bebbe ville komma ut...
Klockan 20. 00 bestämde vi oss för att jag skulle ta en morfinspruta för att jag skulle få vila lite. Jag somnade som en klubbad säl för att sedan vakna upp och spy som en gris. Allt hade dessutom avstannat och jag hade inte en endaste liten värk kvar... *lurad* och *sur*
Vi (läs barnmorskorna) tyckte att jag skulle vila upp mej och sova under natten för att sedan åter sättas igång på tisdags morgon. Ännu en jobbig väntan och en låååång natt började....

(Vill ni veta hur nervös jag var innan jag åkte in? Läs då HÄR, eller hela februari månad -10;-)!!

FORTSÄTTNING FÖLJER.....;-)

4 kommentarer:

  1. Guuuu vad spännande :) Jag ääääälskar förlossningsberättelser!

    SvaraRadera
  2. Hihi, jag tycker att du är finfin på bilden!
    Ser fram emot fortsättningen :-)

    Kramis

    SvaraRadera
  3. Sjukt så fort tiden går!!

    Jag tycker ju att du är skitsnygg på alla bilder!! Men du, du tycker att det händer inget med din vikt. Kika en gång på den här bilden och på nytagna. Du har ju kämpat jättebra! En annan väger ju typ bara fem kilo mindre nu än som höggravid... blä

    Kram!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!