lördag 5 februari 2011

Receptet från gårdagen!

Jag är ju en sån där som tager vad jag haver och blandar ihop lite hej vilt;-)
Igår gjorde jag de väldigt enklt för mej och fick fick högsta betyg från både Jonas och svärmor som var här och åt! Jonas sa att de var bland de godaste han ätit sedan vi var i damnark för 2 år sedan och fiara svärmor på en lyxig resturang, jo jag tackar!!!;-)

Nå så vad hade jag i då??
En fläskfile som skivade upp och stekte med salt och peppar. Hälde på lite grädde (läs massor av grädde) och lite mjölk.... Slängde i lite torkade mumsiga trattisar och HELA chaminjoner. På med lite soya, salt och peppar och lät de puttra i ca 30 min!

Mandelpotatispurén kokade jag bara potatisen och sedan vispade jag bort alla klumparna med elvispen och på med massor av grädde, smör, salt och peppar!

Sedan serverade jag en stor smarrig sallad till med massor av god smakrik fetaost i!!

Så så enkelt var det och så underbart gott! Oftast brukar faktiskt de enkla vara godas;-)!

Nu ska jag gå ut och gå bort all mat och inta en ny portion reser sedan gårdagen;-)!

2 kommentarer:

  1. Hejsan,

    Testade ditt recept idag och det blev verkligen supersmarrigt!

    Tack så mycket för en jättemysig blogg!

    //Annika

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!