måndag 21 februari 2011

Du kan bli tjock av att ha för varmt inne...

Jaha då har jag hittat problemet på varför jag inte går ner i vikt då... Vi har det het enkelt för varmt i vårt hus... ;-) Jo då för nu har nya forskningar gjorts och sänker man värmen och börjar frysa så kan man lättare gå ner i vikt, de menar åtminstonde forskare...
– Genom att sänka rumstemperaturen kan du öka hastigheten på din viktnedgång, säger doktor Fiona Johnson på Oxford som är en av de forskare som lett studien. Så fryser man så förbrännaer man mer energi och därav förbränner du mer fett oxå.
Så nu får resten av familjen frysa och vi går här hemma med bara 10 plusgrader och dessutom har jag börjat att sova ute på altanen allt för att jag ska frysa så mycket som de bara går och förbränner mer fett;-) Att jag drar på mej några lunginflammation på kuppen det är något man får räkna med... *fniss*
Självklart är jag ironiskt och tycker detta låter väldigt konstig, men vad vet jag??;-) Tydligen tycker inte läkare och forskare likadant... Läs själva HÄR för mer info!!

Hellre tjock och varm, än iskall och smal;-)

8 kommentarer:

  1. Ja, vad dom hittar på. Alltid är det nått tokigt. Tycker nog att dom kan lägga tid på att forska om lite viktigare saker faktiskt;-)

    SvaraRadera
  2. SV: Tack så mycket :) Ja, den är ett fint minne

    Hehe, om det vore så enkelt att bli av med ett par kilo så borde vår familj rasa i vikt för när det bir riktigt kallt ute så blir det kallt inne med. Det är lite dragit på sina ställen i vår lilla stuga där vi inte har hunnit renovera ännu och golven är superkalla. Näe, det där stämmer inte

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hihi. Jag som HATAR frysa, särskilt inne!!

    Kolla Tradera efter linslock. Finns hur mycket som helst!

    SvaraRadera
  4. Ahhhhh var det så lätt att bli smal :)
    Äntligen en metod som funkar :)

    SvaraRadera
  5. Ja, det är bara att ta en promenad naken då ju!! Så kallt som det är ute borde det göra underverk ;o).

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Aha !
    Det är alltså det som är felet med min bantning, ska genast sluta med nutrilett och istället sänka värmen inomhus.
    Kanske borde jag även promenera till jobbet i bara bikini också, borde ju göra susen nu när vi har -10 grader här i Stockholm :-)))

    SvaraRadera
  7. Jag fryser jämt, inte är jag smal för det...

    SvaraRadera
  8. jaha nu vet jag varför jag fryser så mycket

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!