tisdag 22 februari 2011

När jag blir rik ska jag:

  • Anställa någon som tar hand om min tvätt. Aldrig mera överfulla tvättkorgar, aldrig mera någon stryktvätt, aldrig mera masssssora av höga som väntas på att läggas in i sina respektive garderober, aldrig mera se ut som de just nu gör i min tvättstuga....

  • Ha en städerska som kommer och dammar varje dag, inte en dammgnutta så långt ögat når. Just för tillfället blir det dammigt på bara några timmar här hemma:-( Drog fingret på fönsterbrädan där jag torkade av i lördags, syns de eller?;-)

  • Köpa en självgående dammsugare som jag bara slår på när vi går hemifrån och när vi kommer hem har den dammsugit upp alla miljoner brödsmulor som ständigt ligger på golvet tillsammans med matrester och grus....



  • Ska jag ha en liten människa som bor hos mej och som ständigt plockar efter oss! Plocka, plocka och åter plocka de är det enda jag gör på dagarna, kallar mej snart Karolin "plocka" Johansson;-) Plockar jag i ena rummet och går in och plockar i de andra rummet så är det genast lika stökigt igen i de första rummet igen... Känns detta igen?;-)

4 kommentarer:

  1. OJA!!! Plocka plocka plocka gör heller inget annat jo dammsuger och torkar.... Det sjuka är att jag på allvar mår dåligt om jag inte plockar och låter det vara stökigt OCH att jag mår bra av att städa och tycker det är KUL! Särskilt när helgen närmar sig då ska det gärna vara kliniskt rent överallt och frågan är för vem gör man det för hemma hos oss är det ingen mer än jag som bryr sig och inte gör besökare det heller. Tänk vad mycket tid till annat man skulle få om man släppte de pedantiska dragen!! Sjukt!!

    SvaraRadera
  2. Jag håller med om en som kommer och städar, DET skulle vara en lyx som jag faktiskt skulle vilja unna mig om vi hade råd. Men stryka, vad är det ;-)??
    Kram Malin
    Ps. om jag blev rik så är det värmen som gäller, då flyttar vi!! ;-) Ds.

    SvaraRadera
  3. Ja du, det där jävla plockandet. Man kan bli psykstörd för mindre ju! Jag tycker inte heller jag gör annat än att plocka på dagarna.

    Kram ♥

    SvaraRadera
  4. OCH har en som rensar förråd,vind och sådana tråkiga ställen där all skit man igentligen borde slänga förvaras. I alla fall här :)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!