fredag 19 november 2010

Städa...

Igår skulle jag vecko städa lite snabbt här hemma, Jag började vid 16:00 tiden. De gick riktigt smidigt till en början och övervåningen gick på ett kick att städa. De brukar de inte göra med tanke på att de ligger miljoner grejer utspridda efter en viss liten herr Alfred....
Så kom jag ner och skulle ta tag i röran, till min fasa såg jag att jag hade glömt bort min ugn. Ja för i måndags innan jag gick till gympan sprayade jag den med rengöring och tänkte att de tar jag när jag kommer hem.. Men har helt glömt bort de. Så ni kan ju gissa att jag fick slita för att få bort den. Dessutom hade någon satt på ugnen så pass att de hade bränt fast lite... Suck och stön, där gick de ytterligare en halvtimme..

När städningen nästan var färdig, hade en liten man med hemskt långa armar rivit ut blomman på bordet. Fabian har nämligen kommit på att man kan ta sig långt med sin gå stol och man når till mycket.. Så just nu ligger de nog många goda dekorations stenar och jord i hans mage;-)

När klockan var 20:00 hade jag äntligen städat klart och jag kunde sätta mej ner och njuta av ett ny städat hus!!

1 kommentar:

  1. Det är ju sååå underbart att få NJUTA av ett nystädat hus! Hoppas att snart få njuta av det själv...inte så kul att städa mitt i bygg-kaoset... Men försöker liiite i alla fall. =) Kram kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!