måndag 29 november 2010

158,80...

I lördags när kväll när jag var och handlade lite snabbt inhandlade jag grillade kycklingdelar! Jag tog 3 pkt var av de kostade ca 15-20 kr stycket. Jag handlade ca 10 varor och slängde dem i påsen och betalade... När jag kom hem slog tanken mej att det blev dyrare än vad de borde blivit... Jag är en slarver på att spara kvitton och ber oftast kassörskan slänga det när jag har handlat. Men denna gången tog jag iallafall det. Så kort och gått gluttade jag igenom kvittot och visst jag hade rätt. 2 av förpackningarna kyckling visade rätt men inte den tredje. De paketet skulle kostat 15,80, men istället betalade jag 155,80. En väsentlig skillnad om man säger så;-) Men nu har jag fått tillbaka mina pengar så nu är alla nöjda och glada! Detta var absolut inte kassörskans fel utan helt enkelt de tekniska systemet med streckkoder...

Men en sak har jag iallafall lärt mej nu, det är att ALLTID spara och kolla igenom mina kvitton!

4 kommentarer:

  1. Stefan skrattar alltid åt mig när jag har varit och handlat för jag kollar ALLTID igenom kvittorna,det är så lätt att det slagits in fel,för det händer titt som tätt.Men jag hoppas Karro att du sparar kvitton på kläder å sånt,det är jätteviktigt!kram Sara

    SvaraRadera
  2. Om du inte sparat kvitton tidigare kommer du att få en chock av alla "felkvitton". Vanligare att det är något fel än att de är helt rätt. Skrämmande... Rabatter som inte är avdragna. Kampanjer som inte registrerats osv. Många affärer har typ "nöjd kund" garanti och upptäcker man fel får man 25 kr + rättelsen förstås. Men tänk på att ta klagomålen med kundtjänst inte direkt i kassan, då utgår inget. fråga mig inte varför... /Annika M

    SvaraRadera
  3. Vi har ju inte nöjd kundgaranti. Jag vet att Ica har det men tyvärr inte vi. Vi skulle behöva det för då skulle vi nog oxå bli väldigt mera nogrannare.
    Jag håller absolut med om att man alltid ska ta kvittot. Jag ska oxå inte fråga er om ni vill ha kvittot utan bara ge er det.. men det är väldigt svårt att vända den vanan.
    Vi kan göra fel.. Slå in en vara två gånger, glömma dra rabattkupong eller liknande. Sen har vi den mysiga datan oxå som ska sköta allt.
    Men lilla datan glömmer att aktivira annonspriser och liknande. Och så kan den spela oss ett spratt oxå ibland. Som men din kyckling.. eller som jag berättade. Jag har slagit in gurka och det har blivit 20 kilo gurka. Så JA! Ta alltid kvittot. Och var inte rädd för att rätta oss. Kram
    (Ps.. jag vet att du inte är arg på kassörskan.. Puh!)

    SvaraRadera
  4. Jag brukar räkna ungefärligt ut i huvet vad det kommer att kosta allteftersom man plockar ner varor i korgen, då vet man ungefär vad det blir när man kommer till kassan - och stämmer det dåligt med det man räknat fram kan man kolla kvittot en extra gång! Jag har upptäckt fel MÅNGA gånger!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!