tisdag 30 november 2010

Julkänslor!!

Nu är bocken på plats och ännu en julkänsla har smugit sig in i min kropp! Måste erkänna att det är första julen på flera år som jag verkligen ser fram imot och är glad för att de är jul! Jag har försökt att hitta den känslan de andra åren, men utan resultat.... Jag vet inte vad det är som gör att jag just NU har fått såna sköna känslor för just julen? En sak kan nog bero på att jag har börjat att tänka på mig själv och min familj mer än vad jag gjort de andra åren. Då har det varit så mycket annat kring andra personer som gett så mycket negativ energi så jag har då helt tappat lusten till allt som har med julen att göra. Men nu känner jag att jag inte tänker bry mej mera. Livet är för kort för att jag ska gå och må dåligt för att någon annan gör så att jag gör det...

Åh vädret, det är ju självklart att detta underbara vädret gör så att alla julkänslor kommer i massor!! Jag hoppas verkligen att snön och kylan håller i sig till jul!

Nu är det bara klapparna kvar att inhandla... Har inte köpt en endast julklapp ännu, börjar få lite smått panik nu. Speciellt när man träffar folk som redan är klara med alla sina klappar... ;-)

3 kommentarer:

  1. Helt rätt tänkt.
    Från o med i år tänker vi skapa egna jultraditioner.
    Så dfår släkten göra som de vill.
    Ska de träffa oss får de komma hit helt enkelt.
    Hoppas ryggen är bättre idag.
    Ja, helst bra såklart :)

    SvaraRadera
  2. Det sägs ju att "Anders braskar så slaskar jul" vi får hoppas att det inte stämmer denna julen!!!
    För jag vill oxå att det ska vara snö LÄNGE...

    SvaraRadera
  3. Det var jag som skrev det över, man ska ju inte skriva anonymt hihi, Kram Johanna H

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!