måndag 1 november 2010

Har du världens bästa farfar?

För ett tag sedan gjorde nickelodeon en undersökning om vilken som var bäst av farmor, farfar, morfar eller mormor. Det visade sig då att farföräldrarna var minst omtyckta av Sveriges barn. (Även om jag alltid kommer att vara farmor till mina barnbarn så hoppas jag ändå få vara barnens stora favorit!)
Nu har de iallafall kört en tävling på nickelodeon om vilken som har världens bästa farfar. Förmodligen för att lägga lite plåster på såren och slippa de dåliga samvetet???

Jag har hört flera gånger om dagen när tv:n stått på: Har du världens bästa farfar? Berätta vad ni gör för roligt och så skicka in och berätta varför, så har du chansen att vinna fina priser... Hur i helvete kan dom vara så dumma, att för de första göra en sådan dum undersökning? Och för de andra ha en sådan här tävling? Mina barn har ingen farfar... Kan inte dom vara med då? Douglas har sagt flera gånger med gråten i halsen, -jag har ju ingen farfar så jag kan ju inte vara med och tävla.... Dessutom har han aldrig träffat honom... Barnens kusiner och deras mamma blev så arga på detta så de har skickat in till tävlingen och berättat att alla minsann inte har någon farfar men bör ändå ha samma chanser att vinna denna tävlingen! Jag har själv haft dessa tankar men inte gjort de...

Snart kommer det väl en fånig tävling om vilken av föräldrarna som är bäst, mamma eller pappa?:-( Måste bara säga att jag är en smula irriterad på den där barnkanalen nu....*Grrrr*:-(

2 kommentarer:

  1. Jag håller med, det var ju klumpigt gjort av kanalen! Mina barn har inte heller ngn farfar.

    SvaraRadera
  2. Den där sista tävlingen om bäst förälder..vinner jag lätt, åtminstone om det gäller matlagning.. ;)
    Sen har inte min dotter någon farfar heller, men jag tror inte hon sett något om den där tävlingen..

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!