tisdag 3 januari 2012

Ut med julen, in med våren!

Idag har jag städat bort julen! Lika mysigt som att ta fram den, lika mysigt är det att ta bort den!;-)
Vårblommor har köpts och står och pryder lite var stans här hemma och allt är liksom så mycket fräschare och finare nu! De bara kliar i hela kroppen att göra om överallt här hemma. Sy nya gardiner, måla om, möblera om och köpa nya grejer! Synd bara att plånboken inte vill desamma... Speciellt inte i januari månad...
Tulpaner ska de vara! Älskar dessa sköningar och just nu pryder en stor fin bukett vårt köksbord!
Och mitt i mitt "vårstök" började det att toksnöa ute... Ganska så typisk nu när man tagit bort julen:/ Fast och andra sidan är jag sååå lycklig över detta vita guld som kommit ner från himlen! Jag hoppas att de får ligga kvar till imorgon åtminstone så att vi får vara ute och leka i den!
Nu är det roliga bara kvar, att packa in alla saker och lyfta upp det på vinden. Men de jobbet har jag snällt gett vidare till Jonas! *he*he*
Härligt att granuslingen snart är ute! Den åker just i skrivande stund ut med toppen före genom balkongdörren och förmodligen kommer vi att hitta barr ända till midsommar... Ja för även iår har granen varit hemsk att barra... Nästa år överväger vi att ha en plastgran!;-)

6 kommentarer:

  1. Åhh vad fint det blev. Visste du att tulpaner är mina absoluta favoritblommor!
    Jag älskar tulpaner i alla möjliga färger!

    Kram

    SvaraRadera
  2. HahA ja visst är det ironiskt med snö nu ;) men jag tror våren kommer tidigt i år :)

    SvaraRadera
  3. Eller en helt färskhuggen, vår barrade knappt alls :)

    SvaraRadera
  4. Tulpiner är helt ljuvliga!! :-))

    SvaraRadera
  5. Min lilla tjej hittar fortfarande barr (som stoppas i munnen). Helt otroligt, då jag slängde ut den innan nyår... Fick gråa hår av att dammsuga barr minst en gång om dagen. Nästa år blir det kungsgran minsann! Och det där med nya gardiner och annat känner jag verkligen igen mig i. Men får nöja mig med ett par nya orkidéer! :D

    SvaraRadera
  6. Åh, jag håller med - vårblommor piggar verkligen upp och nu har jag fått nog av tomtar och annat "trams" ;)
    Välkommen glada färger, sol och fågelkvitter !
    Kramar

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!